moet ik het accepteren

1 reactie

vorig jaar kochten we een tweedehands caravan bij ons in de stad. erg blij waren we er mee. toen we in Engeland op vakantie waren en we het grote raam aan de voorkant openden was het maar even of het raam zakte uit de kitrand. na veel prutsen kregen we het weer op z' n plek. thuis gekomen,op naar de caravanzaak,deze zou het raam opnieuw kitten en er weer in plaatsen. Geen probleem dus,ware het niet dat de monteur het raam liet stuiteren. hellaas waren wij hier niet van op de hoogte gesteld, en kamen we er achter toen we hem weer haalden. Ze hadden er nu een ander raam van een ander type caravan(wel hetzelfde merk)welke nog op hun terrein stond in geplaatst(Dit wisten we toen niet). Daarnaast ook de 2 zijruitjes want de voorkant van de caravan heeft 3 ruiten. aangezien deze een andere kleur hebben(er zit een dikke donkergrijze rand omheen)zag ik dat er iets niet klopte. onze ramen waren geheel tranparant. mooi vond ik het niet maar hoopte dat de reparatie hiermee opgelost was. caravan teruggebracht in de stalling. toen we vorige week hem weer ophaald kwamen we tot de ontdekking dat het zijprofiel van deze ramen niet op onze caravan past en dat ze ook wat te groot waren. dus de zaak weer gebeld. er heen geweest om een oplossing te vragen,ze gaven toe het was hun fout zij hadden het raam van ons laten vallen. maar konden volgens hun geen ander hetzelfde raam erbij krijgen. ze zouden het proberen en anders moesten ze ons eigen raam maar plakken was het idee van de zaakeigenaar,hetgeen ons niet goed klonk natuurlijk. wij hadden het raam immers niet laten vallen. thuis gekomen zijn ook wij aan het bellen gegaan.en wat blijkt,de inporteur heeft het raam gewoon op voorraad. hoezo niet kunnen krijgen???? wij de zaak weer gebeld, en dat doorgegeven. later die dag belde de eigenaar van de zaak. er was niks mis met de ramen die ze er inhadden gezet uit die andere caravan. een beetje afstellen en dan paste het wel. dus wij, nee meneer het past niet en ze zijn te groot. afgesproken om de dag erop weer langs te komen. met de vraag van hoe gaan jullie dit nu voor ons oplossen zei de monteur.het is toch al opgelost. wat????????ja zei hij dat is gisteren door de telefoon afgesproken,wij zouden toestemming hebben gegeven om een stuk onder het raam af tehalen om het pas te maken. witheet werd ik. ben in de auto gaan zitten en heb manlief het op laten knappen. de eigenaar vond dat we maar moeilijk deden en dat hij het zo toch goed had opgelost. mijn man zei jullie zijn hiervoor toch verzekerd, maar nee hij wilde dat niet want dat koste hem eigen ricico. over en weer geargumenteer dus. moeten wij dit accepteren zo. wij willen dat hij er weer een gewoon origineel raam inzet. dit mag ook van de sloop mids het goed is. maar als dat er niet is dan maar nieuw. het is niet onze fout dat het raam kapot viel en vind dat we recht hebben op reparatie in de staat waarin we vorig jaar de caravan hebben gekocht. wat moeten we ermee.

dinsdag 20 april 2010