nieuwe motor in vijf jaar oude Renault (200.000 km) wel of geen recht op schadevergoeding?

2 reacties

In maart 2009 hebben wij een Renault Grand Scenic gekocht bij een verkoopbedrijf van Lease-auto's. De auto was van april 2005 en had toen ongeveer 175.000 km gelopen. (is altijd in onderhoud geweest via de Lease maatschappij bij een renault dealer) In mei 2010 kregen we tijdens de terugreis van een vakantie in Spanje pech onderweg. Er was een cilinder in de motor kapot gegaan en die cilinder heeft een scheur in de motor geslagen. De auto had toen 200.000 km gelopen. De enige oplossing was een nieuwe motor, kosten € 5.500,00. We hebben er de nieuwe motor in laten plaatsen. Omdat we geen garantie meer hadden op de auto, hebben we het verkoopbedrijf niet meer benaderd. Wel hebben we rechtsbijstand benaderd, maar die waren kort van antwoord, want het bedrijf was niet aangesloten bij de Bovag, dus kon rechtsbijstand niets voor ons doen. We waren natuurlijk erg teleurgesteld, maar hebben er verder niets meer naar gedaan. Inmiddels heb ik toch nog de behoefte om een poging te doen om erachter te komen of we ook echt geen recht hebben op een schadevergoeding. Bij wie moet ik dan zijn, bij de autoverkoper of bij Renault zelf? Heb ik wel een deugdelijk product gekocht, of kan ik verwachten dat zoiets gebeurt bij deze km-stand?. Zou er een compensatie uit coulance in kunnen zitten? Allerlei vragen waarbij ik niet goed weet hoe en waar ik moet beginnen. Is er iemand die mij hierover iets kan zeggen?

zondag 13 maart 2011