Vervangende TV binnen garantieperiode

1 reactie

Beste lezers,

Graag zou ik uw mening horen over de volgende situatie:
Augustus 2008 kopen mijn partner en ik een grote, nieuwe (en dure!) tv bij BCC. We kopen ook garantie bij tot vijf jaar (dus drie jaar extra).
Binnen de twee standaardgarantiejaren gaat de tv eenmaal kapot, en wordt gemaakt. Nu, in ons eerste bijgekochte garantiejaar, gaat de tv nogmaals kapot en nadat een monteur is langsgeweest, wordt de televisie meegenomen omdat er onderdelen vervangen moeten worden. Omdat we buiten de standaard garantie zitten, krijgen we geen vervangend toestel.
Na zes dagen worden we gebeld dat het onderdeel dat nodig is, niet meer beschikbaar is en we een nieuwe tv aangeboden krijgen. Ons wordt verteld dat het de nieuwst 3d tv is van hetzelfde merk, en ook dezelfde grootte. Extatisch wil ik een bekende laten zien welke tv ik krijg en loop de mediamarkt binnen, waar me wordt verteld dat de waarde van de tv ongeveer tweederde is van de prijs die ik voor de eerste televisie heb betaald, en het model al zo 'oud' is dat zij het al niet meer verkopen.
Nu zit het me niet lekker dat BCC heeft gelogen over de kwaliteit van de tv en mijn vraag is: hebben ze correct gehandeld?

Vriendelijke groet.

maandag 9 mei 2011