Wat is de inhoudelijke betekenis van de term "garantie" bij de aankoop van een nieuwe computer?

13 reacties

Ik kocht een nieuwe Acer-pc in april 2009. In dec. 2009 hield het ding ermee op. Acer nam het systeem in reparatie maar dat duurde erg lang want het benodigde onderdeel was niet voorradig. Telkens werd mij gevraagd nog enkele dagen geduld te willen hebben. Na zes weken werd gezegd dat reparatie onmogelijk was en dat mij "binnen enkele dagen" een vervangend systeem zou worden aangeboden. Dat gebeurde niet, want ook een vervangend systeem bleek bij nader inzien niet beschikbaar. Daarom zou een deel van de aankoopprijs worden gerestitueerd: de oorspronkelijke prijs minus een gebruikersaftrek van 1/36 voor elke maand dat ik de pc in gebruik had gehad. Vandaar de vraag: hoe zit dat met de garantie? Heb je, als de pc binnen een jaar na aankoop kapot gaat, geen recht op restitutie van de VOLLEDIGE aankoopprijs?

donderdag 22 april 2010