Wat vindt u van deze gang van zaken ?

2 reacties

Geachte heer Visser,

Als een van de eerste KPN-Digitenne abonnees kochten wij 3 Samsung ontvangers (2 op tv en 1 op de pc) die na verloop van tijd successievelijk spontaan 'uit het leven stapten' en we vervingen door Topfield ontvangers omdat Samsung niet meer door KPN werd verkocht.
De langstlevende was de pc ontvanger waarmee wij films opnamen, reclame knipten en brandden.
Toen die ook stierf bleek de vervangende Topfield niet te functioneren op de pc.
U moet wel weten dat pc's met scart aansluiting niet bestaan en dus gebruikte ik altijd de coax aansluiting van de Samsung.
Het essentiele verschil tussen pc en tv is respectievelijk scart- en coaxaansluiting en na heel wat gezoek bleek de aansluitplug voor de coaxverbinding gewoon (schrik niet) - KPN helpdeskterm - 'dood' te zijn. En daarmee bedoel ik niet het ding dat ik had gekocht, maar elke Topfield !
M.a.w. er zitten twee coax aansluitingen op de door KPN geleverde Digitenne-Topfield ontvanger (antenne in/uit) maar functioneren niet....
Ik heb geschat een paar honderd €uro kosten gemaakt maar mijn grootste probleem is dat ik consequent door KPN het bos in ben gestuurd.
Ook na het toezenden van twee schriftelijke klachten waarop telefonisch werd geweigerd schriftelijk te reageren.
KPN heeft uiteindelijk wel een technisch medewerker naar ons toegestuurd die na ruim een half uur onverrichterzake (keurig netjes no cure no pay) vertrok.
Inmiddels hebben we (op zijn advies) een Anysee-digitale ontvanger aangeschaft die weliswaar driemaal de prijs van de Topfield is, maar we hebben beeld op de pc en daar ging het om.
Blijft staan dat KPN apparatuur op de markt brengt die anderhalf maal de prijs is van het vervangen apparaat en waarvan één (of eigenlijk twee = in/uit) functie niet functioneert.
Daarenboven ben ik van oordeel dat de klantvriendelijkheid ernstig te wensen overlaat.
Mocht u hier een levensvatbare 'case' in zien ben ik direct bereid u de chronologische opsomming van feiten alsmede de correspondentie toe te sturen.
Bij voorbaat dank voor uw reactie,
Vriendelijke groet,

Gerard A. H. Methorst, Diemen

ok, dan maar geen tel/e-mail :-)

donderdag 18 november 2010