Wat zijn onze rechten bij de aanschaf van deze auto?

5 reacties

Juni 2014 kochten we een tweedehands auto, die bleek niet in orde. Het betrof een handelaar Dhr was niet van plan ons tegemoet te komen. Er volgde een rechtszaak en die hebben wij uiteindelijk in december 2014 gewonnen. Aankoop bedrag terug auto terug naar de handelaar. Januari 2015 hebben wij bij een officiële dealer een tweedehands auto gekocht moest behoorlijk geld bij voor ons veel geld. Duidelijk tegen de dealer gezegd dat we hiervoor geen geluk hadden met de auto en dat deze auto echt goed moest zijn ivm de hoog op lopende kosten. Dealer gaf aan dat we er een goed autootje aan hadden. Helaas kort na aflevering kwamen de eerste gebreken al aan het licht (met kokende remmen op de vluchtstrook staan). We hebben kort mail contact gehad en in eerste instantie wilde de dealer ons tegemoet komen, we hebben een voorstel gedaan dat hij voor 250 euro de gebreken zou oplossen. De dealer moest even naar de inkoop prijzen kijken en zou hier later op terug komen. We hebben hierna geen bevestiging meer gehad en hij reageerde niet meer op onze e-mails. Aangezien de auto gemaakt MOEST worden ivm onveilige situatie (remmen, remklauwzuiger) hebben wij dit laten uitvoeren. Na ongeveer €1400 verder, besloten wij de dealer in gebreken te stellen. Echter beroept de dealer zich op het feit dat wij de auto hebben gekocht zonder garantie op voet stootse levering tegen finale kwijting over en weer. Echter hadden wij onze vorige auto ook zonder garantie gekocht en die zaak gewonnen. We zijn naar Juridisch loket geweest en hun hebben een brief voor ons opgesteld met een eis dat hij de schade vergoed. Wij hebben hier een kort en bondig antwoord opgehad, hier zijn alleen maar verliezers hou op met dit spelletje je hebt de auto gekocht zonder garantie enz. Daarnaast hebben we de auto gekocht met een distributie set vervanging, we hebben de auto laten maken door een erkende Bosch garage echter twijfelde we of de distributie riem wel vervangen was omdat er zoveel gebreken waren ontstaan in korte tijd. Volgens de erkende Bosch dealer is de riem NIET vervangen en onderheven aan hevige slijtage. Er staat ook nergens vermeld onder de motorkap dat de riem ook daadwerkelijk is vervangen. We hebben de dealer ook hierop aangesproken in de aangetekende brief. Zijn antwoord was hierop ik heb een inkoop factuur, echter is dat geen bewijs of hij wel of niet is vervangen. Hebben wij nu nog recht van spreken, we hebben ons beroept op artikel 7:17 en 7:18 van het burgerlijk wetboek heeft het zin er nu weer een zaak van te maken.

zondag 12 juli 2015