welk recht heb ik?

2 reacties

Ik heb een tweedehands elektrische fiets gekocht, en was voor zover ik de proefritten heb gemaakt in goede staat. Dit was bij een internet bedrijf waar men fietsen verkocht. De verkoper had gezegd dat hij geen garantie op de accu kon geven, aangezien hij niet kon weten wat er met de accu was gebeurd. Dit zou bij nieuwe fietsen maar drie maand zijn, en bij tweedehands fietsen helemaal niet te voorspellen zijn. Maar na de aankoop heb ik er twee maal opgereden, en de accu of de oplader is defect. Een nieuwe accu gaat al gauw zo`n 300 euro kosten, en als ik dit zou doen dan had ik daar al een nieuwe elektrische fiets voor kunnen kopen. Ik wil gewoon mijn geld terug, want dit is toch niet in alle redelijkheid? Hij stelt voor dat ik de accu bij een fietsenmaker moet door laten lichten, en kijken wat de kosten zijn. Nu stelt hij voor dat als de kosten niet al te hoog uit vallen dit wel voor een gedeelte wil compenseren. Ik vertouw deze man niet meer, en wil gewoon mijn geld terug. Wat voor rechten heb ik nog, want deze man beweert dat hij mij al een héél eind tegemoet is gekomen. Ik ga er niet vanuit dat de accu het na twee dagen begeeft, en vindt dit buiten alle redelijkheid.

dinsdag 27 juli 2010