afrekening servicekosten over heel 2009 (studentenwoning)

5 reacties

Vandaag heb ik een brief ontvangen van verhuurder waar ik in juli 2009 mijn huur het opgezegd ivm een verhuizing. Er staat letterlijk in deze brief:

"De afgelopen jaren, van 2004 t/m 2008 heeft Woonbedrijf A haar huurders geen afrekening van de energiekosten gestuurd en ook zijn de voorschotten niet verhoogd. De kosten zijn echter wel gestegen, waardoor momenteel de kosten niet meer gedekt kunnen worden door de inkomsten".

Nu zit er geen uitgebreide specificatie bij waar wel recht op is. Ik zal daar zo ie zo contact met het Woonbedrijf opnemen.

Nou vraag ik me alleen af of er zomaar 14 maanden na kalenderjaar (=boekjaar) nog een afrekening verhaald kan worden. Verder vind ik het argument over de jaren 2004 t/m 2008 onterecht. Daar hadden ze naar mijn mening eerder over aan de bel moeten trekken (klopt dit??).
Het gaat over een studentenpand met 13 kamers. Er wordt nu per kamer per dag ongeveer 88 cent terug gevraagd. Dit komt neer op een bedrag van 975 per kamer in 2009.

Ik zou graag reacties ontvangen zodat ik met goede argumenten kan aankloppen bij het Woonbedrijf.

Groeten

dinsdag 15 maart 2011