Conflict terugvordering borg Spanje

3 reacties

Na een half jaar in Barcelona een appartement gehuurd te hebben weigert het betreffende verhuurbedrijf mijn borg terug te vorderen terwijl ik alles in goede staat heb achtergelaten. De andere twee inwonende zitten met hetzelfde probleem. In mijn contract staat dat de verhuurder de borg max. 30 dagen na mijn vertrek nog mag terugvorderen. Daar maakt de verhuurder dan ook gretig gebruik van. De rede voor het niet terugvorderen van alle borg zou het niet doorgeven van een meterstand op 28 maart zijn. Waarover 1 e-mail verstuurd is en vervolgens geen enkele herinneringsemail of telefoontje terwijl ik op het bedrijfskantoor iedere maand mijn huur kwam betalen. Daarbij haalt de verhuurder een verwarming aan die in zijn belevenis aan zou hebben gestaan en contractbreuk (wat dit precies inhoudt volgens hem daar heb ik ook mijn vraagtekens bij). Wat kan ik hiermee?

Verder heeft het bedrijf ons alle drie €80 laten betalen voor het overschrijden van de gas/water/licht standen. Helaas kon het bedrijf dit niet aantonen met exacte rekeningen of standen maar wanneer wij niet betaalden zou er een boete volgen. In mijn contract staat daarbij niet of het bedrag, dat niet overschreden mag worden, voor het hele appartement geldt (dus 1x) of per persoon (dus het gegeven bedrag in mijn contract x 3).

Wat denkt u dat de beste manier van aanpak is?

zaterdag 20 juli 2013