derving woongenot door achterstallig onderhoud

2 reacties

wij wonen in een huurwoning in de vrije sector van Vesteda met een kale huurprijs van € 1.200,00
deze woning is compleet nieuw opgeleverd in juli 2009
hiervoor hebben wij een huurcontract moeten tekenen voor een periode van 1 jaar
omdat wij zelfstandig ondernemers zijn moesten wij een borgsom betalen van 3 maanden huur (normaal 1 maand)
de woning ligt in Amsterdam IJburg met uitzicht op het IJsselmeer
het probleem is als volgt.
vanaf 8 januari 2010 hebben wij geklaagd over tocht door niet sluiten van aluminium deuren.
dit is echter zo erg, dat de wind voelbaar door de woning trekt, zelfs zo erg, dat wij bij wind uit het Noorden de deuren aan de randen afplakken met tape, aangezien anders de verwarming op hoge toeren draait.
wij hebben hierover vele malen geklaagd en er is ook geprobeerd er wat aan te doen, maar tot op heden is dit niet gelukt.
nu willen wij een vergoeding voor vermindering woongenot, maar hier wordt niet op gereageerd.
wij worden echter wel gemaand om de huur op tijd te betalen hetgeen uiteraard niet altijd tijdig is.
wat kunnen wij doen om de verhuurder te dwingen te reageren om onze klachten en vragen.

met vr. gr.

martin en hanny de jong
0653237772

vrijdag 9 april 2010