Energiekosten, waterkosten en SVHW na 16 maanden nog steeds niet betaald door medehuurders

7 reacties

Wij woonden sinds december 2011 via Ad Hoc in een pand. Dit pand is van de gemeente, maar omdat dit niet verkocht wordt en het een oud monumentaal gemeente pand is, wilden zij niet dat het leegstond. Hier hebben wij tot november 2012 samen gewoond ( ik en mijn vriend). Wij moesten in dit jaar de water en energie-rekening voor onze rekening nemen en de SVHW-rekening betalen, die stond al die tijd op mijn naam, en wij vonden dit niet meer dat logisch dat wij dit ook moesten betalen, want wij maakten hier ook gebruik van. In november 2012 had de gemeente ineens besloten om de begane grond te verhuren aan 2 mannen die daar een wijnwinkel/proeverij/café in gingen maken. Maar wij mochten er gewoon blijven wonen via Ad Hoc. (op de begane grond was een soort van opslagje, dit stond ook toen wij er woonden leeg, want wij mochten daar ook niet komen van Ad Hoc) Wij woonden op de 1e en 2e verdieping van het pand. Zij hebben 7 maanden lang verbouwd, dus ook 7 maanden lang hebben wij hier overlast van gehad. Maar wij hebben hier nooit over geklaagd omdat wij al blij waren dat we er niet uit hoefden.

Omdat er in dit pand maar 1 meter is voor gas en elektriciteit, en mijn naam daar op stond, ben ik daar dus aansprakelijk voor. Zelfde geld voor de watermeter en de SVHW-rekening.

De gemeente had toen tegen ons gezegd dat wij dit zelf maar met de wijnwinkel/café moesten regelen.(de gemeente heeft ons dus met een serieus probleem opgezadeld) Wij hebben tot vervelens toe aan hun gevraagd, gemaild, geappt etc. om samen voor een oplossing te komen voor de energie-en water-rekening en SVHW-rekening. Dit mocht niet baten, want nu 16 maanden verder... is er nog geen cent betaald of regeling getroffen.

Wij hebben op oudjaarsdag te horen gekregen via Ad Hoc dat ons contract werd beëindigd en dat wij 30 januari 2014 eruit moesten zijn. Dit hebben wij dat ook weer netjes nageleefd, want dat zijn ook de regels van Ad Hoc wonen ( tijdelijk verhuur).

Nu hebben wij de energie-en water-contracten opgezegd per 30-01-2014 en krijgen wij binnenkort de eindnota's hiervan. Maar omdat wij maandelijks aan de energie-en water-maatschappijen hebben betaald zijn wij toch erg bang voor de eindnota's (afrekeningen) die er gaan komen. Want omdat dit een oud pand is zijn de kosten voor vooral energie erg hoog. (het huis is slecht geïsoleerd, enkelglas noem maar op) Doordat wij al zo vaak geprobeerd hebben om met de 2 heren van de wijnwinkel/cafe een overeenkomst te maken voor de energie- en water-kosten en hier tot nu nog steeds niks duidelijk over is, zijn de gemoederen bij ons al heel erg hoog opgelopen. Buiten de geldkwestie hebben wij om emotioneel vlak ook een enorme klap gekregen. Maar de gemeente en de heren van de wijnwinkel/café lijken hier dan geen boodschap aan te hebben.

De wijnwinkel is ook heel de dag en avond open, dus hier wordt heel de dag door gas en elektriciteit en water gebruikt, hun hebben bijvoorbeeld 2 toiletten, een proffesionele vaatwasser, grote koelkast en de deuren van de winkel staan gewoon open als ze aan het stoken zijn. Wij zijn echter amper tot niet thuis overdag en hebben alleen een koelkast als groot apparaat...

Nu zou ik graag willen weten, wat ik hieraan kan doen??
Want ik weet niet meer hoe ik het moet aanpakken :((
Vooral omdat wij altijd alles netjes hebben betaald en erg coulant zijn geweest, hebben wij nu het idee dat we flink in de maling zijn genomen. Wij huurden natuurlijk niet voor niks via Ad Hoc. En wij willen dan ook zeker niet voor hun verbruik gaan betalen. En het natuurlijk gewoon heel erg logisch is dat als je iets gaat huren dat dat dan bepaalde kosten met zich meebrengt, zoals huur, gas, water en licht. Wij kunnen ons niet voorstellen dat deze 2 heren van de wijnwinkel denken dat zij dit niet hoeven te betalen?!!

woensdag 5 februari 2014