opdringerige huurbaas

1 reactie

Graag wil ik even advies vragen ovr het volgende onderwerp:
Ik woon sinds een maand in een nieuw zelfstandig appartement die ikzelf gevonden heb op de site van een verhuurmakelaar.
Nu vind ik de huurbaas nogal opdringerig overkomen en had ik de verhuurmakelaar de volgende mail gestuurd hierover:
Zoals zojuist aan de telefoon besproken wil ik graag een aantal dingen aankaarten wat mij geen fijn gevoel bezorgd.
Ik heb voor het tekenen van dit huur contract goed nagevraagd of er internet bij de woning zit, omdat ik nog aan het studeren ben en ik dit graag thuis doe. Er is hiervoor dus 2 keer mondeling aan mij bevestigd dat er internet is. Door mijn vakantie kon ik de sleutel pas 7 december ophalen en heb ik wederom naar het internet gevraagd. Waarvan meneer huurbaas en de code moest opzoeken, wat ik begreep. De donderdag 10 december was ik weer in het huis om alvast schoon te maken en kwam ik erachter dat het toilet niet doortrok. Dit bleek achteraf dat meneer huurbaas en in de tijd tussen 7 en 10 december zonder toestemming in het huis is geweest en iets moest repareren. Dit heb ik toen maar even voorbij laten gaan omdat ik er toen toch nog niet echt woonde door de verhuizing die pas 12 december gepland stond.
Op zaterdag 12 december na de verhuizing heb ik nog duidelijkheid gevraagd over de tv aansluiting en het internet. Mijn vragen voor de tv aansluiting werden naar mijn gevoel een beetje afgescheept dat ik het zelf moest uitzoeken met de buurman op nummer 45. Op de vraag van het internet kwam weer het antwoord dat hij het nog moest opzoeken. Vervolgens op dinsdag 14 december deed de tv aansluiting het, maar nog steeds geen tiegang tot het internet. Dus heb ik hem daarom nog een keer ernaar gevraagd. Ondertussen ben ik zelf ook opzoek gegaan naar internetaansluitingen zodat ik dit probleem kon oplossen. Helaas kreeg ik pas een week later, maandag 20 december, een wificode. Nadat meneer huurbaas zich opdrong om langs te komen en binnen te komen. Helaas bleek dit niet de juiste te zijn, dus had ik hem dit gelijk laten weten met daarbij dat hij het beste even kon bellen om het op te vragen bij de aanbieder.
Hier kreeg ik een paar uur later een andere code van. Helaas kan ik dit wifi bereik niet zien op mijn laptop dus heb ik hem dat gelijk savonds laten weten. Met het verzoek erbj of dit misschien snel opgelost kon worden ivm een hoge telefoonrekening en het niet kunnen studeren.
Hier kreeg ik vandaag bericht op dat het internet het op zijn telefoon doet.
Ik belde hem hierover op om te vertellen dat het internet t bij mijn telefoon het niet doet en bij mijn laptop al helemaal niet. Hierop kreeg ik te horen dat hij in mijn huis is geweest en het getest heeft met zijn telefoon.
En dat meneer nu niet meer iets kon doen en pas na de kerst ernaar zou kijken.
De punten die uit dit verhaal duidelijk naar voren komen voor mij is dat ik het erg vervelend vind dat het erg lang moet duren met het internet. En ernaast vind ik het heel ongepast dat meneer zomaar mijn huis in en uit loopt zonder toestemming en zonder dat ik er ben. Ik heb meneer voorgesteld dat ik zelf een tv en internet pakket wil aanschaffen, op voorwaarde dat ik niet meer voor de gezamenlijke tv kosten betaal. Hier maak ik dan immers ook geen gebruik meer van. Hier werd op mijn mening snel overheen gepraat en dat ik voor nu maar moest ophouden 'te zeuren'.
Graag zou ik dus willen vragen of dit mogelijk is om overeen te komen en dat dat geld voor de gezamenlijke tv uit het huurcontract wordt gehaald.
Daarnaast wil ik graag vragen wat er gedaan kan worden aan het vervelende gevoel dat meneer huurbaas mijn huis inkomt zonder toestemming. Voor nu houd ik namelijk erg het gevoel dat hij zich opdringt. Mede door de whatsappjes die zeggen dat hij straks wel langskomt en het feit dat hij bij de sleuteloverdracht al gelijk zei dat hij hier toch wel elke dag is.
Ik ben niet uit op een hevige discussie, maar ik betaal genoeg huur vind ik om de problemen te kunnen aankaarten en in ieder geval samen met meneer huurbaas naar een oplossing te kijken.
Daarnaast wil ik nog als laatse aankaarten(wat ik nu niet meer durf bij meneer huurbaas dat mijn verwarming niet warm is en mijn huis dus koud is. En de stortbak van het toilet lekt en dit zorgt voor een natte badkamervloer. Ook blijft het toiletwater constant lopen.
Graag hoor ik wat voor een actiepunten er genomen kunnen worden om tot een oplossing te komen en van mijn nieuwe woonruimte te kunnen genieten.

De verhuurmakelaar heeft de huisbaas inmiddels 2/3 weken later nog steeds niet kunnen bereiken, maar meneer huurbaas stond wel weer voor mijn deur om nu te beweren dat ik de huur nog nooit heb overgemaakt.

Kortom heeft er hier iemand tips met hoe ik hiermee kan omgaan?

Alvast bedankt voor de hulp!

donderdag 7 januari 2016