Welke rechten heb ik als overnamegoederen niet betaald zijn bij de overdracht van mijn oude appartement aan een nieuwe huurder?

2 reacties

Vandaag is de overdracht van mijn oude appartement dat sinds november leeg staat. Ter overname bevinden zich daarin nog een laminaatvloer en wat kleinere spullen. Drie weken geleden ben ik telefonisch overeengekomen met de nieuwe huurder dat deze de goederen overneemt en voor welk bedrag. Tot mijn verbazing bleek gisteren nog niets betaald te zijn.

Na een maand geleden van de woningcorporatie te horen gekregen te hebben dat dit een zaak tussen mij en de nieuwe huurder is, ben ik telefonisch in overleg gegaan en zijn we tot overeenstemming gekomen. Een goede week geleden heb ik op verzoek van de nieuwe huurder hiervoor een kort overnameformulier opgesteld met goederen en totaalbedrag en dit ondertekend met het verzoek per omgaande te betalen.

Toen ik gisteren controleerde of dit ook gebeurt was, bleek dit tot mijn verbazing dus niet zo te zijn. Ik vind het onacceptabel dat de nieuwe huurder vandaag na het tekenen van het contract gebruik kan gaan maken van deze onbetaalde goederen (ons eigendom) en heb dit ook per mail naar nieuwe huurder en woningcorporatie duidelijk gemaakt. Bij een telefoontje naar de woningcorporatie zojuist werd ik eraan herinnerd dat dit een zaak is tussen mij en de nieuwe huurder.

Liefst zou ik hem de toegang tot het appartement tot betaling van de over te nemen goederen ontzeggen, anderzijds wil ik ook niet te veel druk gebruiken omdat ik bang ben dat de nieuwe huurder mogelijk de (telefonisch, ik heb geen ondertekende overeenkomst terug ontvangen) overeengekomen overname zal annuleren.
Wat zijn mijn rechten in deze situatie?

Vriendelijke groeten,
D. Diels.

dinsdag 27 mei 2014