Nieuwe grond kopen van de gemeente. Buurman (A) voor €0 ??????? ,buurman (B) voor € 250,00

0 reacties

Eerst even de situatie.
Oude situatie: 2 huizen (A en B) met er tussen een RECHT naar achter lopende steeg van 70 meter (van de gemeente). Wij wonen in huis B.
Nieuwe situatie: nog steeds 2 huizen (A en B) met een steeg, die aan het eind (ongeveer op 50 meter) ineens een verspringing van 3 meter heeft gekregen.
Hierdoor heeft de ene bewoner(A) er ineens 3 x 20m=60m2 bijgekregen. Is ook al in gebruik en de gemeente (wethouder) is ervan op de hoogte.
Bewoner (B) heeft 2 jaar later ook wel interesse in een stuk grond van +/- 55m2 en doet hiervoor aanvraag bij de gemeente. Dit kan á € 250/m2.
Bij het uitmeten van die 55m2door het kadaster, komt bewoner (B) erachter dat de grond (en dus de verspringing) die bewoner (A) heeft "gekregen" niet voorkomt op de kadastrale kaart.

Even kort door de bocht: contact gezocht met de gemeente, wethouder zegt dat bewoner (A) er voor heeft betaald, maar kan alleen even niet zien hoeveel er voor is betaald.
Buren zelf zeggen ook dat ze ervoor betaald hebben, maar weten ook even niet hoeveel als je er naar vraagt.
En op de vraag (aan de wethouder) waarom het niet op de kadastrale kaart staat, was het antwoord dat het wel een oude kaart van het kadaster zal zijn.
Dat is natuurlijk de grootste onzin, want die kaart heb ik een week na het uitmeten van mijn stukje grond gekregen(vorige week). Dus 2 jaar nadat de buren de grond hebben "gekregen".
Ik heb sterk het vermoeden dat de wethouder op de één of andere manier niet helemaal eerlijk is. Maar hoe kom ik hier achter. Ik zeg dat ze het hebben gekregen, wethouder zegt van niet. Op de website van de gemeente staat ook een plattegrond en daarop staat de verspringing wel ingetekend, maar op die van het kadaster (na 2 jaar) nog steeds dus niet.

Heeft iemand een idee hoe ik hier achter kan komen, want waarom zou ik ruim € 15000 (notaris en kadaster komen er nog bij) moeten betalen en de buren niet ?
Met de wethouder kom ik er niet uit. Ik kan/wil het niet helemaal op de spits drijven, aangezien "mijn" stukje grond nog niet is overgeschreven op mijn naam.

Heeft iemand anders een idee. Dat ze het huren of pachten is het niet, want dat kan in onze gemeente niet. En anders had de wethouder ook niet gezegd dat ze het hebben gekocht.
Naar mijn mening is de tekening van de gemeente gewoon iets aangepast (verkiezingsperiode ???) en dachten ze dat nooit iemand dat zou zien.
Maar hoe zit het nou echt en hoe kom ik erachter ???????????????

Alvast bedankt voor het lezen, de tips en de ideeën.

donderdag 8 mei 2014