per 1-6-2011 zijn wij eigenaar van een nieuw huis, maar nadat we het voorlopige koopcontract tekende kwam de buurman met verjaring ivm paardenweide

2 reacties

nadat wij vorige maand het verlopige koopcontract tekende van ons nieuwe huis kreeg de verkoper(die het huis pas 3 dagen (vanaf 26 april 2011) op zijn naam had staan ivm onverdeeldheid) een brief van arag rechtsbijstand.
Dat de buurman meldde dat hij de weide en buitenbak door verjaring had verkregen(20jaar). Hier is volgens de verkoper nooit spraken geweest van enig contract en ook de afscheidingen lopen nog steeds zoals ze zijn gemaakt begin '90 jaren.Verder heb ik nog een koopcontract van een paard dat 1-3-1991 verkocht is door de oude eigenaar die de grond toen nog zelf gebruikte. En ook zijn er meedere getuigen die dit kunnen bevestigen.
Loop ik nu met het probleem dat ik 1-6-2011 een huis aankoop zonder weiden en buitenbak? Dat ik eigenlijk voor mijn paarden wil kopen?

Ben bijdeze mensen aan de deur geweest om te praten, helaas kreeg ik alleen maar te horen dat ik een probleem had.
Na enige rondvraag in de omgeving kwam ik tot de ontdekking dat ze niet erg goed in de buurt lagen en er meerdere mensen problemen met hun hadden.
Ondanks deze wijsheid nogmaals aan de deur geweest wat ook weer op niets uitliep. Ondanks ik hun aanbood om gebruik te maken van de rijbak.

Hopelijk heeft u genoeg info.

Met vriendelijke groet,
D. Rietrae

woensdag 4 mei 2011