Afhandeling 50/50 deal. Hoe los ik dit op?

1 reactie

Geachte heer, mevrouw, Via deze weg wil ik de volgende situatie voorleggen. Mijn toenmalige vriendin en ik zijn in 2014 een 50/50 deal aangegaan met een lokale autodealer voor de aanschaf van een auto. Bij deze deal heeft mijn ex-vriendin de eerste 50% cash voldaan. Voor de overige 50% kregen we via een kredietverstrekker een jaar de tijd om dit te realiseren. Helaas kwam vroegtijdig een breuk in onze relatie en hebben we gezamenlijk besloten dat zij de auto zou overnemen. Dit hield in dat zij ook de tweede 50% zou betalen. Nu de tijd verstreken is heb ik uit eigen middelen de tweede 50% betaald. Dit om financieel niet in de problemen te komen. Omdat mijn ex-vriendin op het moment van afsluiten van de deal onvoldoende inkomen had, is de deal op mijn naam gezet. Ik heb het afgelopen jaar alle kosten aan de auto gedragen als het ging om verzekeringen en wegenbelasting. Ik blijf nu achter met een schuld van €3200,00 exclusief alle maanden wegenbelasting en verzekering. Het enige wat ik heb zijn de originele eigendomspapieren van de auto. De auto zelf staat ergens (?) in het oosten van het land en dus niet in mijn bezit. Hoe kan ik deze situatie aanvliegen om te krijgen waar ik recht op heb? Met vriendelijke groet, Arno

dinsdag 21 april 2015