Ik heb 10.000 euro geleend aan mijn ex. Hoe kan ik dit terug krijgen?

2 reacties

Hallo iedereen, hopelijk kan iemand mij helpen. Zeven jaar geleden leende ik mijn ex een bedrag van 10000 euro. Helaas zonder overeenkomst... Ik vertrouwde haar en we zouden samen gaan wonen. Een week later maakt ze het uit, maar beloofde ze me het geleende bedrag terug te betalen. Nu zijn we zeven jaar later en tot de dag van vandaag heeft ze me het geld nog niet teruggegeven, maar ze blijft beweren dat ze mij het geleende bedrag terug gaat betalen. Ik heb hier bewijzen van op facebook dat ze toegeeft dat ze het bedrag heeft geleend en ze geeft haar erewoord dat ze het mij gaat terugbetalen van zodra ze de mogelijkheid heeft. Nu had ik haar voorgesteld om een overeenkomst te tekenen waarin staat dat zij van mij 10000 euro geleend heeft en dat zal terug gaan betalen in maandelijkse schijven. Dat maandelijks bedrag zouden we dan samen bespreken, bijvoorbeeld 100 euro per maand ofzo... maar dat weigert ze. Dus volgens mij heeft ze me al die jaren aan het lijntje gehouden. Het enige bewijs dat ik heb, zijn de privéberichten op facebook. Ben ik hier iets mee, als ik naar een advocaat stap?

woensdag 9 november 2011