ruzie over rekening energiemonteur

1 reactie

Mijn buren zijn weer eens bezig : Ze hebben 2,5 jaar geleden het benedenappartement van mij gekocht.Ik woon boven dat appartement. Benedenappartement is apart adres, aparte ingang. Aparte aansluitingingen/meterkast. Alles apart.
Onlangs hebben de onderburen hun appartement verbouwd en sinds enkele weken woont er pas iemand.Nu viel onlangs de stroom bij mij uit. Kreeg niet meer aan de gang. Ik de monteur van Stedin gebeld. Die kwam nog 's avonds laat. Kon niks vinden. Kwam volgende morgen een monteur terug. Kon ook niks vinden. Toen stelde hij voor om in benedenappartement in meterkast te gaan kijken.Daar komt de hoofdstroomleiding ook binnen. Dus ik de benedenbuurman bellen dat we even wilden kijken. Hij had ook geen stroom meer. Dus dat vond ik al bijzonder...
De monteur maakt beneden de meterkast open en schroeft hoofdschakelaar kast open. Blijken de kabels van beide stroomnetten op 1 hoofdzekering te zitten ! Geen wonder dat stroom er in beide huizen uit knalt. Dus de monteur maakt het in orde zodat de draden weer goed zitten. Nu krijg ik deze week de rekening van de monteur van Stedin ! Dus ik stuur die naar de onderburen met de mededeling dat de oorzaak in hun meterkast zit en dus de kosten niet voor mij zijn. En dat hij zelf anders ook de monteur had moeten bellen als ik het niet had gedaan. Ik wist tenslotte niet dat de oorzaak beneden zat. Ik heb toevallig als eerste van de twee adressen gebeld. Wist ook niet dat beneden ook geen stroom meer had.
Nu reageert de onderbuurman met reactie dat hij niet wil betalen, want de meterkast was nog verzegeld dus hij heeft er niks aan veranderd bij klussen. En volgens hem valt het onder verborgen gebreken, dus moet ik het volgens hem betalen. En dat 2,5 na de verkoop en een complete verbouwing van appartement beneden !!!! Belachelijk.
Al die jaren dat ik eigenaar was van benedenappartement waren er geen problemen met de stroom en geen enkele aanwijzing dat ze op elkaar aangesloten waren. Had ik het al moeten zien in de meterstanden en continue stoomstoringen moeten hebben. Was niet zo.
Ik krijg gewoon de rekening omdat ik de monteur gebeld heb, die ik niet eens nodig bleek te heben. Wat moet ik hier nu mee ? Stedin volgende week maar bellen en verhaal uitleggen, zodat ze alsnog de rekening sturen naar benedenburen?

zaterdag 11 mei 2013