2 boetes zelfde weg, zelfde aantal km overschrijding ( 4 km) zelfde dag zelfde tijdstip 17,26

4 reacties

Wij kregen 2 boetes voor dezelfde weg (N492) zelfde dag, zelfde snelheid ( 4 km na correctie waar 50 km is toegestaan) zelfde tijdstip 17.26 maar een kruispunt verder. Op de foto's is dit ook te zien.
Ik ben hierop gaan zoeken op het net en kwam een (oud) antwoord op dezelfde vraag op dit forum tegen. Volgens het antwoord zou de rechter dit waarschijnlijk ook onbillijk vinden. Ik zag overigens dat deze dubbele boetes op deze zelfde plekken vaker voorkomen en er dus niets aan de korte afstand word gedaan. Wij zijn op beiden boetes in beklag gegaan. kregen snel een bevestiging en ook snel een antwoord. Beiden worden gehandhaafd: "het gaat om verschillende locaties en/of verschillende tijdstippen (niet dus) en dus afzonderlijke gedragingen. Niets over de onbillijkheid vanwege de korte afstand. Wij betalen ze gewoon en gaat niet weer schriftelijk in bezwaar, omdat de stress meteen omhoog schiet. Maar geeft u maar niet de illusie dat de officier van justitie iets van het begrip billijkheid kent .Er zijn nog heel wat zaken krom in mijn Nederland.

dinsdag 30 oktober 2018