schade camper na reparatie
Hallo, Onze camper had achtergebleven lijmresten van een sticker. Wij waren niet in staat om deze lijmresten te verwijderen. Wij zijn toen met onze camper bij een autopoetsbedrijf geweest. De eigenaar met een medewerker zijn toen samen met ons rond de camper gelopen om de werkzaamheden te taxeren. De stickerbaan liet direct onder een raam door. Niemand heeft op dat moment schade geconstateerd. Toen wij de volgende dag de camper ophaalden constateerden wij direct een gebarsten ruit, bij thuiskomst bleken er 3 ruiten stuk te zijn. De eigenaar ontkende dat de schade door of bij hem ontstaan is maar bood direct € 50 vergoeding. Wij hebben 3 getuigen die kunnen verklaren dat op de dag dat wij de camper weg brachten naar het autopoetsbedrijf er duidelijk geen schade aan de camper aanwezig was. De verzekering van de eigenaar van het autopoetsbedrijf stelt nu dat wij moeten kunnen aantonen dat wij de camper zonder schade bij het autopoetsbedrijf hebben afgeleverd. Moet ik nu de 3 getuigen hun getuigenis op papier laten zetten? Uiteraard hebben wij geen foto's genomen van de camper alvorens wij het terrein van het poetsbedrijf zijn opgereden. Hoe nu te handelen?
Als jij iets wilt, zal je dat inderdaad moeten onderbouwen. Anders gaan we allemaal lukraak roepen dat een ander het gedaan heeft.
De vraag is wel hoever je met je getuigen komt. Ook zij kunnen wellicht getuigen oproepen die het tegendeel beweren. Dan is het jouw woord tegen dat van hen.
Iets meer concrete onderbouwing zou dan gunstiger kunnen uitpakken. Zolang dat ontbreekt heb je niet echt een sterke zaak.
Wanneer is de schade gemeld aan het bedrijf? Direct bij het ophalen, of later pas?
De schade is geconstateerd bij het ophalen.
Je zou natuurlijk de 3 getuigen iets op papier kunnen laten zetten en dit naar de verzekering opsturen. Niet geschoten is altijd mis. Dan zie je vanzelf wel met wat voor antwoord zij komen en wat de volgende stap is.
Als je weet dat je de schade niet veroorzaakt hebt, ga je geen 50 euro schadevergoeding geven.
Zo kort door de bocht hoef je het ook niet te zien. Er zijn zat bedrijven die met sommige dingen coulant zijn om een klant te binden. Je hoeft niet altijd het onderste uit de kan te halen.