Twee pakketten niet aangekomen via Post.nl

9 reacties

Eind oktober koop ik via Marktplaats een jasje en een hemdje tw van 130,00. Ik maak het over en de verkoper verstuurd met brievenbuspost vv track en tracecode. Een dag later koop ik een portemoneetje bij The Little Greenbag voor 20,00.
De site van post.nl geeft aan dat het op 1 november zal worden bezorgd. Ik open de deur voor de postbode, hij geeft aan het pakket wel op zijn lijst te hebben maar niet in zijn tas. Bellen met de klantenservice geeft meerdere verhaken. Brand in Zwolle, asbestschade, drukte enz. Het komt zeker. Afwachten tot zaterdag geven zij daar aan. Ook pakket twee bereikt mij niet. Helaas hiervan geen track en tracecode. De afzender van pakket 1 heeft inmiddels een klacht gemeld en een onderzoek loopt. Pakket twee is na een week opgelost door de verzender, zij hebben heel coulant een ander portemoneetje toegestuurd. Nu via pakketpost.
Pakket 1 is te traceren van afgifte naar sorteercentrum tot de postbezorger. Er staat nu al 3 weken: bezorger onderweg, bezorgdatum onbekend. Wat zijn mijn rechten hierin?
Ik ben bij de bezorgers geweest en heb mijn verhaal gedaan. De dag erna ben ik naar het sorteercentrum in Alkmaar gegaan waar volgens mijn redenatie het pakket moet zijn verdwenen. Mijn verhaal is genoteerd maar vooralsnog is er niets opgelost.
Ik kan alles bewijzen. Maak om de paar dagen een foto van de t en t site en de krant van die dag. Heel duidelijk hierin is het in gebreke blijven van post.nl. Hoe langer ik wacht hoe minder kans op oplossing. Iemand verrijkt zichzelf. Twee pakjes op 1 adres is vreemd. De postbode gaf aan dat het de hele week al zo liep.
Ik hoor graag wat ik hierin het beste kan ondernemen.
Jolanda.

maandag 20 november 2017