Geld terug niet gebruikt fitness abonnement door medische redenen

3 reacties

Vorig jaar is mijn moeder getroffen door een beroerte. Ik heb daarop eerst haar fitness abonnement tijdelijk stopgezet. Ze had een jaarabonnement die ze vantevoren voor een jaar had betaald. Dit kon ik maximaal drie maanden doen. Helaas hebben we daarna besloten het abonnement helemaal stop te zetten. Dit was enige maanden nadat de tijdelijk stop was afgelopen (geen tijd om dit eerder te doen). Uiteindelijk heeft mijn moeder maar 1 maand gebruikt van haar jaarabonnement. Ik heb toen gevraagd naar de mogelijkheden van terugbetaling, aangezien mijn moeder door medische omstandigheden geen gebruikt heeft gemaakt van het abonnement. Zij zouden hier op terugkomen, wat niet gebeurde. Toen ik een dikke maand later hierover terugbelde werd mij verteld dat er inmiddels een nieuwe eigenaar is, dit van vorig jaar was (2017) en ze moesten kijken of de oude eigenaar 'nog zijn portomoneetje wilde opendoen' om dit terug te betalen?!
Wat zijn mijn rechten hier? En wat kan ik nu het beste doen?
Ik wil hier niet te veel energie in steken, maar ik vind dit zo zielig. Mijn moeder was twintig jaar lid van deze fitness centrum. Dan gebeurt er zoiets (het is al erg genoeg voor haar) en moet je zoveel moeite doen om gewoon je centen terug te krijgen?! Schaamteloos vind ik het. Maargoed, als ik hier nog iets mee kan (ik ben tot nu toe tegenover hun kalm gebleven) zou ik het graag willen horen.
Met dank voor de moeite.

dinsdag 27 februari 2018