Incassokosten

1 reactie

Ik heb een vraag over het berekenen van incasso-kosten. Ik heb mijn abonnement bij een sportschool opgezegd. Volgens hun algemene voorwaarden zal ik een schriftelijke bevestiging ontvangen van deze opzegging. Er was een maand opzegtermijn, dus wist ik dat ik nog een maand moest betalen. Echter omdat de bevestiging uitbleef, heb ik de incasso van de laatste termijn gestorneerd. Ik had geen bevestiging ontvangen, dus voor hoelang gaan ze nog door met incasseren.
Hierop kreeg ik een mail van Directpay, die bleken de vorderingen van de sportschool overgenomen te hebben. Ik heb als antwoord op deze mail, direct een mail teruggestuurd waarop ik heb aangegeven dat ik mijn abonnement heb opgezegd. Ik kreeg als reactie een automatische antwoordmail "Vanwege een piek in de drukte kan het zijn dat de beantwoording van uw e-mail langer duurt dan u van ons gewend bent". Nou het antwoord moet nog steeds komen. Daarna ben ik gebeld door een medewerker van hun op 30 mei. Hij stond op mijn voicemail en ik heb de dag erop direct teruggebeld. De mevrouw die mij te woord stond vond dat ik het te zwart wit interpreteerde en dat ik naar de sportschool moest gaan voor de bevestiging van de opzegging. Ik ben vervolgens naar de sportschool gegaan. De baliemedewerker heeft uiteindelijk min formulier uitgeprint waarop de opzeggingdatum stond vermeld. Hierop heb ik het gestorneerde bedrag ook weer overgemaakt. De dag heeft Directpay een aanmaning gestuurd met incassokosten. Maar omdat ik inmiddels het abonnementsgeld had overgemaakt, heb ik dit niet betaald. Nu heb ik vorige week een brief ontvangen dat ik de aanmaningskosten alsnog moet betalen en zij gaan de mijn dossier overdragen aan de deurwaarder. Hierop heb ik direct weer een mail naar hun gestuurd, met je raad het al hetzelfde automatische antwoordmailtje retour. Vandaag heb ik gebeld en zij blijven erbij dat ik de incassokosten moet betalen.

Mijn vraag is dus, ik heb iedere keer gereageerd om mailtjes en brieven van Directpay. Ik heb dus iedere keer geprobeerd met hun in overleg te treden. Ik heb uiteindelijk het abonnementsbedrag betaald. Mogen ze dan alsnog wel incassokosten berekenen.

maandag 10 juli 2017