Stilzwijgend verlenging lidmaatschap dansschool

5 reacties

Goede avond,

Gisteren ontvang ik per e-mail een vordering. Wat blijkt. Mijn dochter heeft in 2014 ingeschreven gestaan bij een dansschool. Ik heb toen voor 6 maanden getekend. Ook voor dee 2e periode heb ik mijn dochter opgegeven. Juni 2015 was hun eindvoorstelling, contract afgelopen dacht ik dus. Maar nee blijkbaar is dat contract stilzwijgend verlengd. De betalingen verliepen middels automatisch incasso. Nu krijg ik dus een rekening voor juli 2015 t/m sept 2016. Of ik even eur 187 wil betalen. Dus ik stuur een e-mail met de vraag waarom ik dan nooit eerder een herinnering / aanmaning of telefoontje heb ontvangen. Dan had ik geweten dat er nog een contract liep en kon ik dus officieel opzeggen. We e-mailen heen en weer. Opeens krijg ik een e-mail waarin staat dat dit een correctie e-mail betreft. Voorgaande e-mail komen te vervalen ivm een fout in het systeem en dat ik maar eur 28 moet betalen. Dus ik reageer dat ik dat bedrag binnen 5 dagen zal overmaken. Krijg ik daarop weer een e-mail dat dit bericht niet voor mij geldt en dat ik toch even de eur 187 moet betalen en dat zij nu opeens wel mijn dochter hebben uitgeschreven. Betaal ik niet dat sturen ze me naar een incasso.

Kan dit allemaal? Stilzwijgend verlengen en dan de kosten enkele maanden laten oplopen en dan opeens verhaal halen. Want als mijn dochter nog ingeschreven staat dan mag je toch verwachten dat ze een keer e-mailen waarom ze nooit komt? Dit is zo wel makkelijk geld verdienen. En sta ik in mijn recht als ik voet bij stuk houd dat ik een e-mail heb ontvangen waarin toch echt staat dat ik eur28 moet betalen.

Kopie e-mail

CORRECTIE VOORGAANDE MAIL

(naam kind)

Zaandam, 7 september 2016

Betreft : Betalingsherinnering

Bedrag : EU 28

Aantal vorderingen : 1

lid nr : 0000

Geachte heer/mevrouw .. (ouder/verzorger van),

Wij hebben u zojuist een mail gestuurd met een totaalbedrag aan openstaande posten. U kunt deze mail als niet verzonden beschouwen! Wegens een technische fout heeft ons systeem alle vorderingen inclusief toekomstige vorderingen meegenomen. Voor sommige leden betekend dit dat er een verschil is ontstaan tussen het bedrag dat in de voorgaande mail is vermeld en het bovenstaande bedrag. Het correcte bedrag treft u aan boven aan in deze mail. Houd u dus aub het bedrag aan dat u in deze mail aantreft.

Wij verzoeken u vriendelijk om uiterlijk binnen 7 dagen na heden het openstaande factuurbedrag op onze bankrekening , IBAN nummer ....

Indien wij uw betaling op die datum niet hebben ontvangen, dan maken wij u er reeds nu op attent dat wij kosten bij u in rekening kunnen brengen.

Onze excuses voor het ontstane ongemak!

vrijdag 9 september 2016