Bedbugs ( bedwansten) in 4sterren hotel

0 reacties

2 weken geleden moest ik voor mijn werk in Nederland zijn. Mijn werkgever heeft een bekend internationaal 4 sterren hotel geboekt voor 8 nachten in Amsterdam. Na 6 nachten werd ik verrast door bulten en een enorme jeuk op mijn bovenarmen en rug. Ik heb het hotel na een dag op de hoogte gesteld van mijn uitslag omdat deze erger werd en heb hun medegedeeld dat ik het vermoeden heb dat ik gebeten ben door bedbugs. Ze hebben mijn kamer toen onderzocht en konden geen bedwansten constateren. Zij hebben mij toen verteld dat ze maandag een professioneel bedrijf ernaar zouden laten kijken omdat het toen zaterdag was. Het bedrijf zou kunnen bevestigen of er wel of geen bedbugs aanwezig zijn in mijn kamer. Ik heb toen voor mijn laatste avond een andere kamer van het hotel aangeboden gekregen. Bij terugkomst ik heb mijn huisarts en de dermatoloog bezocht die ook de diagnose van bedbugs beten hebben gesteld. Ik heb 198 beten kunnen tellen.
Vandaag heb ik het hotel een e-mail gestuurd met de vraag of er al meer bekend is over het onderzoek naar bedbugs. Het hotel heeft gereageerd dat er inderdaad bedbugs aanwezig waren in mijn kamer.
Om de pijn een beetje te kunnen verzachten hebben ze mij een gratis verblijf van 2 nachten aangeboden in hun hotel.

Ik ben van mening dat hun aanbod onacceptabel is. Kan ik het hotel aansprakelijk stellen en eisen dat ik de betaalde overnachtingen die vooraf betaald moesten worden volledig gerestitueerd worden?

zaterdag 27 mei 2017