Mag de Rabo Bank blijven weigeren om de inhoud van het kluisje van mijn moeder openbaar te maken?

4 reacties

Mijn moeder is in december 2007 overleden en zij heeft een kluisje bij de Rabo Bank in Boskoop. Na haar overlijden zijn mijn jongere broer en ik naar de bank gegaan om te vragen of wij de inhoud van het kluisje konden krijgen (o.a. een verwijzing naar nagedachtenis voor de kinderen) maar verder volgens ons geen waardevolle spullen. Mijn oudste broer heeft al meer dan 30 jaar geen contact meer met de familie en hij weigert dan ook ieder contact.
De Rabo Bank weigert het kluisje te openen, omdat onze oudste broer geen verklaring wil afleggen om de kluis te laten openen.
Hij wil geen enkel contact met ons en ook niet met de Rabo Bank. Wij hebben een notaris ingeschakeld en die heeft hem officieel benaderd, maar ook daar heeft hij niet op gereageerd.
Intussen is de huur van het kluisje door de Rabo Bank iedere keer van de rekening van mijn moeder afgeschreven, waarbij het batig saldo nu langzamerhand de 0-nul lijn nadert.. Hoe dat verder moet is ons ook een raadsel.
Bij navraag blijkt dat er volgens de regeltjes van de bank geen oplossing voor deze zaak is, zolang mijn oudste broer weigert om zich uit te spreken.
De bank weigert de kluis te openen zelfs niet in het bijzijn van een notaris.. want dat mag niet volgens de regels.

Hoe krijgen wij het nu wel voor elkaar -zonder mijn oudste broer daarbij te betrekken- om de laatste wens van mijn moeder uit het kluisje te krijgen en het kluisje buiten gebruikte laten stellen.
.
Elly Luiten en George Luiten

vrijdag 30 april 2010