Boete van €330,- voor 3 dagen te laat schorsen oldtimer. Wat kan ik hier tegen doen?

2 reacties

Dag, Ik weet dat er op het internet al een hoop berichten aan dit onderwerp zijn toegewijd, en dat het in 9 van de 10 gevallen gewoon accepteren en betalen is geblazen. Maar ik zou dit onderwerp toch nog een keer ter discussie willen stellen. Mijn moeder ontving gisteren een boete van maar liefst €330 euro voor het onverzekerd rondrijden (dit staat er letterlijk) op een voertuig. Echter, deze oldtimer brommer wordt al 15 jaar lang ieder jaar netjes geschorst en staat al die tijd stil in de garage van mijn vader. Helaas is zij dit jaar door omstandigheden 3 dagen te laat geweest om de schorsing van een tientje aan te vragen en te betalen. De brommer had uiterlijk 23 mrt geschorst moeten zijn, en dit heeft zij toen zij erachter kwam op 26 mrt onmiddellijk gedaan. Ik vraag mij af hoe redelijk deze boete is. Uiteraard begrijp ik dat hier niet over valt te discussiëren met CJIB en de RWD, te laat is te laat. Maar jongens toch, €330 euro voor een brommer die al 15 jaar stilstaat, geen gevaar in het verkeer vormt, en op naam staat van iemand die altijd alles netjes op tijd op orde heeft? Wat een tik op de vingers had moeten zijn, voelt nu als een afgehakte arm. Moeten de brave burgers werkelijk zo hard gestraft worden? Ik las op de site van Das.nl onderstaand artikel. Dat er wellicht iets van bezwaar in te dienen valt onder het mom van waar en wanneer de verplichte boete is vastgesteld. Het gaat namelijk om een automatische controle, en niet om een bevoegde ambtenaar. https://www.das.nl/Nieuws/zaak-van-de-maand-boete-voor-onverzekerd-ongek... Ik ben opzoek naar iemand die ons zijn of haar ervaring kan delen met een vergelijkbare situatie en ook daadwerkelijk bezwaar heeft ingediend. Met vriendelijke groet, S BNT

woensdag 13 mei 2015