Fraude?!

6 reacties

Hallo allemaal.

Ik plaats dit bericht maar hier, leek mij de beste plek.
Ik heb een probleem, die wellicht vrij zeldzaam is. zeker gezien de omstandigheden.

Ik heb zoals iedereen een email account. ik heb er alleen een stuk of 5.
Deze gebruik ik bijna nooit. puur omdat ik belangrijke zaken regel via een email van mijn provider. (ziggo)
Nu zat ik een paar weken terug in mijn mail box en kwam ineens een email tegen van een Klarna.

Een bedrijf dat incasso's doet voor bedrijven, webwinkels.
Nu stond er dat ik een rekening moest betalen van 15 euro moest betalen meen ik, dit is inmiddels opgelopen tot een bedrag van € 128,95.
Nu is een factuur niet zo heel vreemd als je iets besteld hebt. wel word hij vreemd als je NIKS besteld hebt.

Ik heb contact gehad met Klarna, zei zeggen dat ik aangifte moet doen. dit gaat niet volgens de politie want:

Nadat ik de factuur eens goed en rustig bekeek, zag ik tot mijn verbazing dat mijn MOEDER?!?! het heeft besteld op mijn naam.
Wel op haar eigen adres maar met mijn voor/achter naam + Email adres.

De agent die ik sprak via 0900 88 44 waar je ook nog eens onterecht een godsvermogen voor moet betalen aan de lijn had vertelde mij:
U kunt geen aangifte doen, omdat het een zaak is tussen u en uw moeder.
Dus ik geef aan, ja hallo...ik ga niet met haar om, ze pleegt fraude, valsheid in geschrift, en dan moet ik het maar "Uitzoeken?!" dit terwijl ik u nu net aangeef dat ik niet meer met haar om ga. ook het adres klopt niet, want ik woon daar niet....mijn moeder wel.

Sorry, ik kan niet veel voor u doen, dat was het laatste dat ik hoorde.
Vervolgens, krijg ik WEER een email dat er weer een bestelling is gedaan. weer op het adres van mijn moeder op mijn naam.
weer bij de zelfde bedrijf en ook WEER via de zelfde incasso maatschappij die ik daarvoor nog aan de lijn had om te zeggen dat de factuur niet klopt omdat IK dat niet ben die iets besteld heb.

Ook vertelde de agent dat de betreffende deurwaarder moet aantonen dat IK die spullen had besteld, dit kon hij niet aangezien er een ander/verkeerd aflever adres opstond. daar waar ik niet woon. (ook nooit heb gewoond, huis is van een instelling. instelling geeft echter aan hier niks aan te kunnen doen)

Toch stuurt Klarna de 2e bestelling de deur uit. weer richting mijn moeder. weer op mijn naam terwijl ik hun aan de lijn heb gehad over het feit dat wat er besteld word niet bij mij vandaan komt. hoe dom zijn hun dan wel niet?? bedenk ik me nu ineens. grrr

Ik heb verder wel contact gehad mijn de bewindvoerder van mijn moeder, na wat speur werk.
Ik heb haar een email gestuurd en uitgelegd dat de factuur waar mijn naam op staat niet van mij is maar van mijn moeder. ook heb ik haar het hele verhaal uitgelegd middels mail.
waarop ik als antwoord kreeg:

Oh, die mail en rekening? die heb ik al vernietigd. ik betaal namelijk alleen dingen die op de naam van uw moeder staat en dus geen rekening van een ander.
Dit nadat ik alles duidelijk had uitgelegd.

Daar sta je dan, en nee ik bedoel hier niet het nummer mee van rene froger. eerder een zaak die ik niet ga betalen. puur omdat het mijn handtekening niet is (als die gezet is) en het niet mijn adres is.

Wat is verstandig? zijn er mensen die weten welke weg ik het beste kan bewandelen?
Alvast Bedankt,
M.

dinsdag 27 mei 2014