Per 1 januari 2011 zou ik uitgeschreven worden van de hypotheekakte en zou de overwaarde gestort worden

3 reacties

Sinds begin maart is mijn relatie beèindigd. Mondelinge met ex afgesproken dat voor 1 januari 2011 ik afgeschreven zou worden van de hypotheekakte en de overwaarde gestort zou krijgen. Afspraak bij de notaris (23 november) werd afgebeld omdat financiering niet rond is (boeterente). Hij is in de woning achtergebleven. De dag dat ik vertrok, is zijn nieuwe vriendin bij hem in komen wonen. Gister (24 november) zijn ze getrouwd. Zij leven hun leventje lekker verder: hebben het huis opnieuw geschilderd, nieuwe meubels gekocht en zijn nu getrouwd. Mijn mening is dat hij mij van dit geld (gedeeltelijk) kan kunnen betalen. Zijn financieel adviseur zegt dat hij door een lening mij binnen 2 dagen kan afbetalen en in het ergste geval met een 2e hypotheek binnen 2 weken. Ik heb hem per post en aangetekende post een brief verzonden met daarin dat ik nu binnen 2 weken na dagtekening mijn geld wil hebben en anders een advocaat in handen neem. In hoeverre sta ik in mijn recht en kan ik hem aan onze mondelinge afspraak houden? Staat er in de wet een termijn gesteld met voorwaarden hierover waarop ik kan terugvallen?

donderdag 25 november 2010