Anonymous (geen profiel)Bekijk details

Voer voor Advocaten inzake art. 5:37 bw Titel 4

6 reacties

Zoals in de subject aangegeven spreek ik over artikel 37 van boek 5 Titel 4 waarin bepaald is dat de eigenaar van een erf geen stank overlast of rumoer, trillingen, rook of gassen mag verspreiden aan naburige erven. Zie ook art. 162 van boek 6 .
Nu is mijn vraag: Geldt dit artikel ook als je als Huurder een woning huurd en overlast hebt van je medehuurder.?
Normaliter zou ik zeggen, pak de verhuurder aan, immers heeft de Verhuurder die klanten die overlast veroorzaken, in die woning gezet.
Maar de Verhuurder aanpakken gaat een geruime tijd overheen, waardoor ik behoorlijk overlast houd van die gasten.
Ik woon in een flat en heb onder buren die uit Suriname komen. Die gasten vinden het nodig om geen rekening met hun buren te houden. Ze roken wiet, trekt door in je hele woning, zodra het warm weer is, vinden ze het nodig om op hun balkon te barbecuen waardoor die stank je woning in komt, gevolg dat je de ramen en deur moet sluiten.
Mijn vraag is dan ook, kan ik op grond van het genoemde artikel de onder buren direct voor de Rechter slepen.?

zondag 4 september 2011