100% boete oplegging.

1 reactie

Goede middag mijn naam is Peet,
ik heb 2 maanden een uitkering na die 2 maanden heb ik een werk leer traject aangepakt om maar niet thuis te zitten,de start datum was 15 mei maar ben pass echt gaan werken begin juni. Nu 14 maanden verder krijg ik een brief van het uwv dat ik 3 weken te veel heb gekregen en dit dus terug moet betalen ik denk oke te veel gekregen prima dat betaal ik terug nu is het geval dat dit dus bruto gedaan moet worden en dus een behoorlijk bedrag is (870 netto,dus 1700 brutto) dit is een aardig strop voor mij dus vroeg me af waarom dit bruto moet, belasting gevalletje.. Nou kan ik dit weer terug vragen in 2015 dus zie het dan maar als een spaarpotje, nu komt het geval omdat ik (3 weken) te laat heb door gegeven krijg je WETTELIJK gezien een boete van 100% het bedrag... dus nog eens 1700. MIjn vraag is kan dit??????
omdat ik 2 weken te laat ben (want err mag een verschil zijn van 7 dagen moet ik dik 2 jaar bloeden. dit kan toch niet dit is een overheids instelling die je iid geval zou moeten bijstaan in moeilijke situaties.. heb 24 jaar lang gewerkt voor me geld en dit is de manier waarop ze met mensen omgaan?

woensdag 13 augustus 2014