belastingdienst wil huurtoeslag terug over 2011 terwijl ik heel het jaar een bijstands uitkering had.

2 reacties

Het zit zo:

Januari tot April 2011 woonde ik samen en hadden wij gezamenlijk een wwb gezinsuitkering. We zijn uit elkaar gegaan en vanaf April heb ik een alleenstaande ouder wwb uitkering.
Ik heb dus het hele jaar een wwb uitkering genoten.

Nu is het zo dat de belastingdienst huurtoeslag terugvordert over een deel van dit jaar omdat ik een toeslagpartner heb gehad. Wij hebben samen kinderen en dan ben je automatisch toeslagpartner.

Ik ben natuurlijk in verweer gegaan en toch moet ik terugbetalen. Nu heb ik beroep aangetekend bij de rechtbank maar ik weet al dat ik dit ga verliezen want dit zijn
nu eenmaal de regels van de belastingdienst.

Het is toch wel raar want als ik gewoon heel het jaar was blijven samenwonen met die gezinsuitkering dan had ik gewoon recht gehad op huurtoeslag.
Nu heb ik toch ook heel het jaar een uitkering gehad? Alleen de eerst 4 maanden gezamenlijk als gezinsuitkering daarna als alleenstaande ouder.

Bij de sociale dienst werd mij doodleuk verteld dat ze dit wel vaker hebben meegemaakt met clienten en ze noemde het gewoon: Pestgedrag van de belastingdienst.
Nou, lekker dan, daar ben ik wel mee geholpen zeg.

Ik weet niet of ik naar de rechtbank moet gaan want dat gaat me dan waarschijnlijk nog meer geld kosten.
Ik vind het belachelijk dat als ik heel het jaar in de wwb heb gezeten dat ik dan toch huurtoeslag moet terugbetalen.

Wie kan me hier mee helpen?

Ik hoop dat ik mijn probleem duidelijk heb kunnen omschreven en hoop op reactie.

Vriendelijke groet, Sylvia

maandag 13 oktober 2014