help bijna 200% boete ww uitkering m.b.t terugbetaling en verbruik waarbij één minuut €10.000 kost

17 reacties

Hoi

Ik zit nu in een beetje lastig uit te leggen situatie. Maar zal proberen zo goed en duidelijk mogelijk mijn probleem hier neer te zetten.

Het gaat over het terug betalen van een aantal maanden ww uitkering over een periode dat je tussen tijds aan het werk bent geweest.

Zo heb ik dit probleem,

Had weer werk gevonden vorigjaar mei en had nog iets van 4 a 5 maand ww over.

De eerste dag gelijk uitkering stop zetten,wil dat niet door onderhoud website.
Week later weer geprobeerd en weer onderhoud dat niet wou.
Daarna heb ik niet meer bij de uitkering stil gestaan.

Toen werd ik in oktober werkloos net nadat die uitkering verbruikt was, eigelijk onterrecht door mij verbruikt . In de periode daarna heb ik van oktober tot en met half mei 0.00 euro inkomsten gehad. met in gedachten dat ik die teveel ww hier wel mee compenseer omdat ik dacht dat die onterechte ww wel verrekend werd tot januari febrari 2015

Nou kreeg ik toen een brief van de uwv dat ik meer als 8000 euro aan hun moest terug betalen maar kon bezwaar maken en werd afgewezen.

Later kon in weer bezwaar maken maar moest zowiezo eerst even meer als 8000 euro neer leggen.

Terwijl ik 6 maanden lang platzak heb geleeft met 0 euro inkomsten per maand en 1000 euro lasten per maand.

Nou is er beslag gelegd op mijn loon en moet nu bijna 10.000 euro terug betalen

Terwijl ik maar een 4 of 5 maandjes minder als 900 per maand van hun op mijn rekening had staan.

Nu heb ik gebeld als ze het dan,kunnen verreken met de periode ernaar.

en wat kreeg ik te horen. Tot mijn verbazing

Dat ik ook niet met terugwerkende kracht recht op de ww had omdat al mijn ww verbruikt is in de periode dat ik aan het werk was en dat ik gewoon alles terug moet betalen plus 100 procent boete en het ook niet kan gecompenseerd worden

Dus kost me 10.000 euro plus 6 maand 0.00 inkomsten

Had alleen gekunt als zelfde situatie was geweest maar dat ik bijv 1minuutje ww uitkering over had gehad en snel stopzette dan werd het wel verrekend van oktober tot en met februari en kwam ik er af met heel mischien een kleine boete.

Wie kan mij zeggen als het klopt wat uwv doet, over terug betaling van uitkerings geld en hun kijk op uitkering verbruik. En stopzetting

Wand in mijn ogen mag er geen verschil zitten in het terug betalen van teveel betaalde uitkering van bijv de eerste eerste halvewege of laatste maand uitkering .waar je gelijk 200% boete krijgt omdat als de laatste uitkering dag er ook bij in zit gewoon niets krijgt

Hopelijk snapt iemand mij

Als iemand precies het zelde als mij had alleen had bijv nog een uitkerings dag over en stopte het dan snel dan werd dat gecompenseerd met een verlenging van die 5 maand ww

Omdat mn laatste dagje dagje onterrecht verbruikt was moet ik het bedrag van 5 maand plus 100% erbij terug betalen en word niet opnieuw verrekend dus 10000 euro opgelicht door de uwv en mijn ww waar ik recht op heb door hun ook nog eens word afgestolen

Help help

Heb telefoon gesprek opgenomen dus als er belang bij is kan ik hem altijd erop zetten

Wand ik word flink uitgemolken door de uwv

woensdag 19 augustus 2015