Huurtoeslag voor jaar 2014 terug betalen an Belastingdienst

0 reacties

Goede dag,

in jaar 2014 heb ik samen met mijn toeslagpartner gewoont op dezelfde adress. Wij bijde zijn 30 jaar oud. Op 23 augustus (34 week) heeft mijn toeslagpartner naar buitenland komen wonen en heeft vanuit Gemeente zich uitgeschreven. Ik blijf op die adress alleen ingeschreven. Wij hebben voor de hele jaar een huurtoeslag gekregen. Nu moet ik het huurtoeslag voor de hele jaar terug betalen. Dat is 1687 Euro.

Mijn vraag is: klopt dat dat ik moet de huurtoeslag voor alle manden van de jaar 2014 terug betalen? Ik werkte alleen in 2014, mijn toeslagpartner werkte niet. Onze inkomsten voor 2014 was 26,170. Op belastingdienst website staat geschreven dat de het maximale inkomsten grens voor huurtoeslag voor ons is 29,325 Euro per jaar. Tot 23 augustus (34 weken) onze inkomsten was 14,538 Euro en het maximale inkomsten grens voor huurtoeslag voor 34 weken dan is 19,174.

Dus volgs mij voor de eerste 34 weken onze inkomsten was mider dan de grens en wij moeten nieks terug betalen voor deze periode. Alleen voor de periode vanaf 23 augustus tot 31 december waneer heb ik alleen gewoont moet ik het huurtoeslag terug betalen. Klopt dat of niet?

zondag 3 april 2016