UWV heeft onterecht nieuwe percentage berekent van 80-100% afkeur naar 48%. Wat te doen?

1 reactie

Hallo, Ik ben sinds 2010 100% afgekeurd op psychische en fysieke problemen. En kreeg toen een WIA WGA uitkering en in 2012 werd ik omgezet naar LAU1 uitkering. Begin 2014 heeft mijn werkcoach aangegeven dat ik IVA aanvraag moest doen omdat zij geen verbetering en ook niet in de toekomst zag. Na dit door te geven heeft UWV mij binnen twee weken opgeroepen en met een gesprek van 5 minuten mijn arbeidsongeschiktheid verlaagt naar 48%. Ik ben hierop in bezwaar gegaan omdat ik dit zeer oneerlijk vond. Na paar weken met FNV steun hebben wij een gesprek met de verzekeringsarts gehad. De verzekeringsarts heeft weer aangegeven dat mijn percentage 48% maar ze hebben niet in de rapportage mijn psychische problemen ingenomen. Ze hebben aangegeven dat ik een intake gesprek bij de psychiater heb maar niet in vernomen over mijn psychische problemen. Ze hebben zelfs aangegeven dat ik 8uur per dag kan werken :S Moet ik nu in beroep gaan tegen het beslissing van uwv op mijn bezwaar ? Graag jullie hulp....

woensdag 3 juni 2015