Weduwe geworden met geboortedatum voor 1 januari 1950

1 reactie

Beste lezer,

Ik ben helaas 2 weken geleden weduwe geworden. Naast het te verwerken verdriet komen er een hoop zorgen bij:

Situatie schets:
Ik woon op een chalet dat mijn man en ik 2 jaar geleden hebben gekocht. Hier zit nog een lening van 80% op.
Mijn man had alleen AOW en een zeer klein pensioen van 100 euro per maand.
Ik ben 63 jaar en heb slechte knieen, ben nog wel in staat om te werken, want voel me nog aardig gezond. Ik heb vier kinderen die allen de 25 zijn gepasseerd.

Toekomst:
Ik ben bang mijn chalet kwijt te raken in verband met het aanvragen van bijstand. Daarnaast zal bijstand wellicht niet voldoende zijn om alle kosten te dekken.

Zouden jullie uiteen kunnen zetten wat mijn rechten en verplichtingen zijn? Er zijn verder regelingen waar ik gebruik van zou kunnen maken? Ik heb bijvoorbeeld meer dan 1.5 jaar voor mijn zieke man gezorgd.

Kan ik mijn chalet behouden? Moet deze worden verkocht? Mag ik hier in blijven wonen? Mijn chalet bevindt zich op een camping...

Ik hoop dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden? Mochten jullie meer informatie nodig hebben dan hoor ik dat graag.

Alvast dank voor het lezen van mijn bericht, en hopelijk het wegnemen van een deel van mijn zorgen en beperkte inzicht in wet en regelgeving.

maandag 9 december 2013