Aankoop auto bij een bedrijf met nieuwe APK...auto vertoont gebreken

1 reactie

Hallo,

Wij hebben 3 weken geleden een 2e hands auto gekocht bij een Bovag autobedrijf.
Omdat we goedkoper wilde rijden hebben wij onze auto ingeruild tegen een kleinere auto en hebben daar een bijbetaling van € 400,00 voor gedaan.
Dit was een auto met een geldige APK keuring maar zonder garantie, dit had te maken met het aankoopbedrag.
Wij hebben de auto op Dinsdag gekocht en er 3 dagen meegereden, en na veel stank en ineens veel herrie van onder de auto, konden we ook niet meer schakelen en stonden we aan de kant van de weg, 150 km van huis.
Gelukkig lid van de ANWB, dus met vervangend vervoer zijn we thuis gekomen.
Conclusie door de monteur van de ANWB en paar dagen later ook nog door de garage waar de auto naar toe was gebracht dat de versnellingsbak helemaal stuk was.
Wij zijn ondanks dat we geen garantie hadden op de auto naar het autobedrijf gegaan die ons de auto verkocht heeft en daar het probleem uitgelegd.
Daar leken we op dat moment goed geholpen te worden en gaven ze aan dit erg vervelend te vinden en mee te willen denken naar een oplossing.
Ze wilde een gereviseerde versnellingsbak bestellen en er onder plaatsen en ons in de kosten tegemoet komen, echter hebben wij meteen duidelijk gemaakt dat wij het budget niet hebben om de auto te laten repareren voor € 800,00 of € 900,00 euro.
Twee dagen later contact gehad met het autobedrijf en de kosten die wij zelf bij moesten leggen was € 300,00 echter voordat de auto gemaakt zou worden duurde dit nog enige tijd omdat ze moesten wachten op een versnellingsbak etc.
Aangezien wij de auto dagelijks nodig hebben vanwege ons werk (eigen bedrijf door het land heen) en wij het vervangend vervoer van de ANWB 2 dagen later weer terug moesten brengen, zouden we zeker nog 14 dagen zonder auto zitten en wij ons werk niet kunnen doen.
We zijn toen overeengekomen dat we mochten langs komen om een andere auto uit te zoeken, wij dachten dat het hiermee voor ons naar tevredenheid zou zijn opgelost.
Echter daar gekomen en een andere auto uitgezocht moesten wij bij deze auto nog eens € 350,00 bijbetalen.
De auto die we kochten was die zelfde dag naar het APK keuringstation geweest en was goedgekeurd voor een jaar.
We hebben de auto sinds 9 oktober 2013 en leek naar tevredenheid te rijden...echter nu 2 dagen geleden na een regenbui zitten wij in de auto met natte voeten, en hebben we onder de auto gekeken en blijkt de onderkant helemaal verrot te wezen en daar komt het water doorheen.
Wij balen hier enorm van en na ons idee had de auto hierop helemaal niet goedgekeurd mogen worden.
Wij hebben het autobedrijf inmiddels aangeschreven en wachten op een reactie.
Nu is mijn vraag hoeveel recht hebben wij omdat we geen garantie hebben op de auto, kunnen wij van het autobedrijf eisen de auto op hun kosten te repareren en opnieuw te laten keuren of aan hun vragen ons geld terug te doen en daarmee de koopovereenkomst te ontbinden?

donderdag 17 oktober 2013