aansprakelijkheid schade camperbus

0 reacties

In 2013 een Mercedes Camperbus gekocht bij Vorst Campers te stadskanaal, een kennis. Volgens bronnen betrouwbaar.
Er zaten roestplekken aan. Volgens Vorst Campers voor enkele honderden euro te repareren. APK zat erop. We wilden in de loop vd jaren eea laten repareren.

Vorig jaar kwam de bus niet door de apk ivm verroeste dragende balken langs de onderkant. Reparatiekosten, via via, 1250 euro. APK is afgegeven.

Na de vakantie van 2014 besloten om de bus te verkopen ivm o.a. wagenziekte en toch te onhandig voor onderweg.

Vorst Campers gevraagd om de bus weer terug te nemen. Foto's van de reparatie toegestuurd, maar hij gaf geen reactie.

Dit jaar de deuren laten doen, omdat hij verkocht diende te worden. Reparatiekosten 1000 euro.

De APK werd echter niet toegekend ivm doorgeroeste balken bij de motor. De RDW raadde ons aan de bus naar de sloop te brengen.

De bus door kunnen verkopen voor 2000 euro, reparatiekosten.

Wij hebben Vorst Campers gemaild en gevraagd om compensatie. Iei de helft vd prijs, 2750 euro, daarna 2250 euro. Wij vinden het te gek voor woorden dat wij een verrotte bus hebben gekocht, waarbij we uitgegaan zijn van goed vertrouwen. In mailcontact met Vorst Campers laat deze nu wel horen dat we ons bij hem hadden moeten melden, want hij had de reparaties wel willen doen. Vreemd als je een jaar ervoor totaal niet reageert. Vooralsnog wenst Vorst Campers niet in te gaan op ons verzoek. Uiteindelijk gaat het ons om genoegdoening en we vragen heus niet zijn kop, uiteindelijk 1000 euro.

Ik heb het Juridisch loket geraadpleegd. Volgens de wet en regels hadden we een half jaar de tijd gehad om met onze klachten naar Vorst Campers te gaan. Daarna verloopt elke rechtsgeldigheid.

Ik heb op zijn facebook-pagina al een referentie geschreven.
Ik heb de neiging om de plaatselijke krant aan te schrijven en welke media ook te vragen om te helpen.

Ik vind het te gek voor woorden dat Vorst Campers zonder welke vorm van verantwoordelijkheid en gerechtelijkheid ook hiermee weg komt.
Dat het uiteindelijk alleen maar neer komt op onze eigen verantwoordelijkheid. Dat we, ondanks de toenmalige familie/kennissenbanden, zelf de bus hadden moeten laten keuren.

Wat kunnen we nog doen?

Ik hoor graag van u.

vriendelijke groet
Luc Verheij

zondag 2 augustus 2015