Audi A6 gekocht 'zonder garantiepakket', na 6 weken 'vastloper'

0 reacties

Begin januari '13 heb ik een Audi A6 2.7 TDI multitronic gekocht van september 2005 met een km-stand van ruim 198.000km voor € 12.000,-. Via kenteken op internet zoveel mogelijk gegevens opgezocht en met verkopende partij (autobedrijf) onderhoudshistorie opgezocht en zelfs gebeld met de audidealer over een aantekening in het onderhoudsboekje ( bleek recall van Audi te zijn). Tot 2011 in onderhoud bij dealer geweest, bleek ex-leaseauto en laatste eigenaar heeft deze auto ingeruild op een A6 Allroad.
Gekocht zonder in te gaan op 1 van de 3 garantiepakketten die ze aanbieden. Autobedrijf is gevestigd in een representatief pand op een bedrijventerrein met meerdere merkdealers. Ook goede reviews op internet. Bedrijf doet veel in jong gebruikte leaseauto's, onderhoud APK etc besteden ze uit aan de buurman.

Vorige week heb ik de auto een grote onderhoudsbeurt gegeven (conform melding Audi Mmi systeem) bij quick fit dichter bij mijn woonplaats.
Gister zijn we gestrand in Duitsland met onze nieuwe trots. Weggesleept naar de dichtstbijzijnde audidealer en daar constateren ze een 'vastloper'... )-:
Deze Duitse dealer gaf aan dat dit 9.900,- ging kosten, ex arbeidsloon. Met tranen in onze ogen hebben we met vervangend vervoer onze reis vervolgd.
Ik vraag me af wat ik nu moet doen. Wellicht is de keuze om garantiepakket niet te nemen, kneiterig, maar ik calculeer een bepaald risico in om kleine defecten voor eigen conto te nemen, en die waren er ook wel. (overigens was de prijs scherp maar marktconform en niet 'een koopje' tov gelijk aanbod). Maar een kapotte motor is absoluut niet te verwachten voor een Audi van dit type en deze km stand. Ik heb gister al even gebeld met de verkopende partij. Deze geeft aan dat het bedrijf dat de onderhoudsbeurt heeft uitgevoerd een fout kan hebben gemaakt. Een 'van je af' beweging, (overigens niet op een vervelende manier). Hoe verder als de Audi gerepatrieerd is naar Ned.? Wie eerst aansprakelijk stellen? Quick fit of de verkopende partij? Meteen rechtsbijstand inschakelen? Of één van beide partijen in gelegenheid stellen om kosteloos de schade te herstellen? Etc etc, graag tips en mogelijkheden. Alvast dank! Grt.

zaterdag 16 februari 2013