Autoverkoop particulier: help, wat een trammelant

1 reactie

HELP!

Wij hebben een auto gekocht, particulier. Bij proefrit was niets te constateren. Een paar dagen later zouden we de koop definitief maken. Een uur voor overschrijving werden we gebeld dat overschrijving niet door kon gaan ivm branden van boordcomputerlampje. Interhelp (lees bergingsbedrijf) heeft geconstateerd dat sensor kapot is (hebben we op papier) Kosten voor herstel zouden €125,- zijn. Daarom hebben we € 125,- korting gekregen.

Na overschrijving van auto zijn we binnen twee uur naar officiele dealer gegaan om sensor te laten vervangen. Echter, op de weg daarnaar toe hebben we, dus binnen twee UUR, stil komen te staan met de auto omdat deze niet kon klimmen over een brug. Wat blijkt door dealer: stappenmotor is kapot (kosten € 206,-) en lampje van boordcomputer brandt nog steeds. Nu geeft dealer aan dat boordcomputer niet kapot is maar last heeft van de reset. Deze zal dus niet vervangen te worden (moeten we daar mee akkoord gaan? )De rekening op dit moment bedraagt al €406,-, ex nieuwe boordcomputer.

Wat zijn onze rechten en plichten? Kunnen we verkoper het restbedrag van in ieder geval €275,- van onze laten betalen omdat zij niet correct hebben aangegeven wat er precies kapot is? En wat is de rol van het bergingsbedrijf?

HELP!

Mijn dank is groot voor uw reactie.

vrijdag 4 januari 2013