Autoverkoper houdt zich niet aan de afspraak

1 reactie

In maart kocht ik een tweedehands auto na een advertentie te hebben gezien op marktplaats.
Hier heb je een goede aan en je hoeft de komende tijd geen grote uitgaven te verwachten waren de mooie woorden van de verkoper. (ik had iemand mee en die kan dit bevestigen)
Het onderhoudsboekje zat niet in de auto, de verkoper had beloofd deze op te sturen. Tijdens de proefrit vond ik wel een telefoonnummer van de onderhoudsgarage van de betreffende auto. Deze kon bevestigen dat deze net een grote reparatie had gehad met het kloppende bedrag wat de verkoper zei. Ik heb de auto gekocht. Na een maand constateerde mijn monteur: de olie lekte, een cylinderkop was verbrand en de bougies waren allemaal versleten. Geschatte kosten om het te repareren 800 euro. Ik heb meteen contact opgenomen met de verkoper. In eerste instantie zei hij dat het niet kon, maar na aandringen wilde hij de auto repareren en zouden we de kosten delen. Ik ben hier mee accoord gegaan. Ik maakte die week nog een afspraak om te komen. Een dag voor de afspraak bel ik hem dat ik de volgende dag kom en hij zegt af. Hij zou me de week erop terug bellen. Na 3 weken had hij nog steeds niet terug gebeld dus ik bel hem voor een nieuwe afspraak. Na twee weken kon ik langs komen. Op de desbtreffende dag tref ik een dichte garage aan. Als ik hem bel zegt hij dat ik mijn afspraken niet na kom en dat de afspraak een dag eerder was. Dat hij al een monteur had laten komen en nu had hij geen tijd. Of ik over twee weken weer kon komen. Aangezien ik net 140 km had gereden en ik het niet een fijn idee vond om met een kapotte cylinder weer 140 km terug en dan over twee weken weer eens dat stuk te rijden, stelde ik voor de auto te laten staan. zijn commentaar was je bent toch ook hier naar toe gereden? je hebt er vast in de tussen tijd iets mee gedaan, ik wil het niet meer doen, je gaat maar naar huis en hij hing op. Sindsdien neemt hij de telefoon niet meer op.
Wat zijn mijn rechten?

woensdag 15 juni 2011