Defect espressoapparaat

1 reactie

Ik heb begin december een espressoapparaat aangeschaft, maar vanaf het begin gaf hij al problemen. De koffie liep soms niet door, zodat het aan de onderkant van het apparaat uitkwam, de melkopschuimer werkte niet naar behoren en nog een paar kleine dingen. Ik dacht in eerste instantie dat ik het zelf verkeerd deed, maar na 2 weken heb ik toch maar contact opgenomen met de winkel waar het apparaat vandaan kom en gevraagd of het mogelijk is dat hij omgeruild wordt voor een ander apparaat. Dezen lieten mij weten het apparaat op te moeten sturen ter reparatie. Ik het apparaat dus opsturen naar hun (bij webwinkel gekocht), gelukkig via een antwoordnummer. Nu heb ik vrijdag het apparaat weer retour ontvangen, maar de klacht bestaat nog steeds (met de bonen die de reparateur in het apparaat heeft laten zitten) en de reparateur geeft aan geen klacht te hebben constateren. Ik moet 100% Arabica bonen gebruiken (wat ik al deed).
Uiteraard heb ik meteen de webwinkel gemaild en aangegeven dat ik geen vertrouwen meer in het apparaat heb en hem graag omgeruild wil hebben voor een nieuwe of mijn geld retour wil (ontbinding koopovereenkomst). De webwinkel geeft aan dat dit niet mogelijk is en dat hij wederom opgestuurd moet worden.

Wat zijn mijn rechten nu? Ik weet dat de verkoper de kans moet hebben om een ondeugdelijk apparaat in goede staat te brengen, maar wanneer je een apparaat 7 weken in bezit hebt, waarvan hij 5 weken bij de reparateur heeft gelegen, mag je toch op zijn minst spreken van een vreemde situatie en wanprestatie van het apparaat.

Bij voorbaat dank voor de reactie(s)

Met vriendelijke groet,

Peter Bruins

maandag 14 januari 2013