Foutief geleverd product mag niet terug

1 reactie

Bij de webshop van Winparts heb ik als kado voor mijn man een dakspoiler
voor onze auto besteld.
Aan de hand van de kentekengegevens kwam op de website daar het juiste artikel
uit.
Op de factuur staat mijn bestelnummer, het artikel en mijn kenteken vermeld
dus mag ik er van uitgaan dat dit ook daadwerkelijk het juiste artikel is.

Na levering heb ik de doos gecontroleerd op het bestelnummer en deze vergeleken
met de factuur en de gegevens en inderdaad op de doos staat vermeld:

* artikelnummer
* Mitsubischi Colt
* en NU het belangrijkste 5 DEURS !!

Ik heb de spoiler naar de spuiter gebracht omdat ik deze uiteraard "klaar"
kado wilde doen.
De kosten hiervoor € 100,-

Nou man helemaal blij natuurlijk en wilde deze direct gaan monteren op de auto.
En wat blijkt: De spoiler is van een 3-DEURS en gaat nooit passen natuurlijk.

Ik heb direct contact opgenomen met Winparts en werdt door een medewerken netjes te woord gestaan en hij vroeg mij om foto's te mailen van de doos met artikelnummer en dat er 5-DEURS op staat, de factuur en de spoiler en zou mij zo snel mogelijk een email sturen over een oplossing.
Nou de email kwam na ongeveer 3 uur retour en daar stond in:

Hierbij een stappenplan die volgens mij ter plekke was verzonnen want het is de gehele website niet terug te vinden en dat bij spuiten het recht op retour komt te vervallen.
En dat als ik even € 105,- overmaakte dan een nieuwe kreeg.

Ik ben nu al € 260,- kwijt en ga echt niet door een fout van hun nog een € 105,- neertellen want dan had ik beter gewoon naar de dealer kunnen gaan.

De firma Winparts vind dat dit een goede oplossing is schuift de schuld dan ook in het geheel naar mijn kant.

dinsdag 28 mei 2013