Gekochte auto voldoet niet aan verwachting en misleiding door verkoper

3 reacties

Ik heb op 31-07-2013 een auto gekocht zonder garantie bij een gerenommeerd autobedrijf. Heb een proefrit gemaakt. Wat opviel was de stand van de motorolie., die was extreem laag. Ik heb aan de verkoper gevraagd of ik inzage in het apk keuringsrapport mocht hebben. Dat was volgens hem niet mogelijk daar alle papieren centraal op hun hoofdvestiging zouden liggen. Op mijn vraag of er iets met de auto aan de hand is wat bekend zou moeten/kunnen zijn bij de verkoper waardoor ik wellicht de auto niet zou kopen, antwoordde deze negatief. Het apk formulier zou de volgende dag gescand en gemaild worden. Daar het een grote en betrouwbare organisatie is. Fa. Wensink met vele filialen had ik vertrouwen in de antwoorden van de verkoper. De koop werd gesloten en de auto, zonder garantie, gekocht. Deze zou binnen 2weken door mij oogehaald worden en betaalt bij aflevering. Ik hoefde geen aanbetaling te doen.
Op 5 augustus pas ontving ik de scan van het apk formulier en tot mijn ontzetting was daarop vermeld bij reparatie-advies: ernstige olie lekkage.

Ik ben van mening dat de auto niet voldoet aan de redelijke verwachting die ik als koper mag hebben. Meer nog daar de aanschafwaarde in lijn ligt met soortgelijke aanbiedingen in de markt voor hetzelfde merk/type/bouwjaar van de auto.

Kan ik de koopovereenkomst ongedaan maken ?

dinsdag 6 augustus 2013