Hi, blackberry storing

0 reacties

Hallo,

Vrijdag 7 oktober tot en met woensdag 12 oktober moest ik voor mijn werk naar Duitsland. Om mijn telefoonkosten zo laag mogelijk te houden heb ik besloten de hi vakantiebundel aan te schaffen voor een maand. (kosten 10 euro, voor 100mb)

Zaterdagochtend 8 oktober heb ik deze bundel aangezet. Al snel bleek dat deze bundel niet naar behoren functioneerde, er was namelijk een blackberry storing, waardoor ik geen gebruik kan maken van internet en deze vakantiebundel dus eigenlijk voor niets heb aangeschaft.

Na terugkomst heb ik hierover meteen contact opgenomen met de hi klantenservice. Ik heb toen uitgelegd dat ik geen gebruik heb kunnen maken van deze bundel en dat ik eigenlijk niet van plan was de 10 euro te betalen. Er werd mij vertelt dat Hi hier niets aan kon doen want het was een storing van blackberry. Ik heb toen uitgelegd dat ik het hier niet mee eens was, omdat ik de dienst bij hi had gekocht, moest hi ervoor zorgen dat deze ook werkte, hoe hi het met blackberry regelde daar heb ik naar mijn mening niets mee te maken. De beste mevrouw vond echter dat ik niet moeilijk moest doen het was maar 10 euro.

Mede door de manier waarop de mevrouw met mij omging besloot ik een week later terug te bellen in de hoop een andere hi klantenservice collega aan de telefoon te krijgen. Dit gebeurde en deze meneer kon zich wel in mijn probleem verplaatsen, hij ging het overleggen met z'n "baas". Na 3 minuten wachten meldde deze beste meneer mij dat ik gecomposeerd gingen worden aan de hand van het aantal mb's dat ik uit de vakantiebundel verbruikt had. Als dit onder de 15% was dan zou ik gecomposseerd worden. Ik moest zodra mijn telefoonrekening online stond het aantal mb's checken en terugbellen naar de klantenservice, de meneer zou een notitie achterlaten in het computersysteem over deze gemaakte afspraak.

De telefoonrekening kwam twee weken later binnen en ik had maar 9,21 mb verbruikt (ruim onder de 15 dus) Zoals afgesproken beldde ik meteen terug naar de klantenservice, legde de situatie en de gemaakte afspraak uit. Deze mevrouw vertelde mij echter dat ze hier niet aan konden beginnen, na vaak herhalen dat dit nagevraagd was bij hogerhand en dat de afspraak in het computersysteem moest staan. Werd ik simpel afgewimpeld met ik ga niet langer met u in discussie heeft u nog andere vragen, na nog 2 keer uitleggen, vertelde de mevrouw mij (petra) dat ik het met blackberry moest regelen dat Hi niet verantwoordelijk was. Dit heb ik opgezocht in de voorwaarden maar kon hier niest van vinden. Tevens heb ik een aantal keer gevraagd of ik dan de meneer mocht spreken met wie ik deze afspraak had gemaakt, dit mocht ook niet. De beste mevrouw wilde mij echter niet langer te woord staan en hing op.

Omdat het aan mij beloofd was, besloot ik nogmaals de hi klantenservice te bellen in de hoop de meneer of een andere collega te spreken. Weer kreeg ik een andere collega, weer mijn verhaal uitgelegd, en ook deze mevrouw zij dat ik het met blackberry moest regelen. Ze gaf als voorbeeld dat als je een broek in de winkel koopt en er iets mis mee is, dat je dan niet terug gaat naar de winkel maar dat de broek teruggaat naar de fabrikant. Waarop ik wist te zeggen dat de winkel het met de klant regelde, en de winkel het weer met de fabrikant. Dus Hi regelt het met mij, en hi regelt het met blackberry. Tevens wist deze klantenservice medewerker mij te vertellen dat zij mijn 10 euro niet aan blackberry hoefde te betalen omdat zij de dienst niet konden leveren, waarop ik mij toch echt nog wel 1000 keer afgevraagd heb waarom ik dan wel hi moet betalen terwijl zij mij die dienst ook niet kunnen leveren.

Wat kan ik nu doen, de hi klantenservice bellen werkt overduidelijjk niet, er zijn mij dingen beloofd, bij mijn weten staat er niets in de voorwaarden, en hi heeft een wanprestatie afgeleverd. Kan iemand mij helpen?

donderdag 24 november 2011