Ik heb mijn auto in maart 2011 2hands gekocht bij een bovag garage op 14 juni 2011 is mijn stuk gegaan wie moet dit belaten?

2 reacties

Op 8 maart 2011 heb ik mijn auto ingeruild met bijbetaling van €1000,= voor een Renault Laguna van 2001. De garage houder heeft mij gezegd toen ik de auto kocht dat hij de auto in een goede technische staat zal afleveren. Nadat er wat probleempjes aan de auto waren gemaakt kon ik de auto op 8 maart ophalen. Ik heb zelf in de tussen tijd de auto laten uitlijnen en uitbalanceren. Op 14 juni was ik onderweg met mijn gezin naar Frankrijk, bij Waregum in België stopte de auto ineens met rijden. Door Bosch car service is er een monteur naar ons toegestuurd. de monteur constateerde dat er iets stuk was en dat hij deze niet ter plaatse kon maken, op mijn vraag wat er stuk was liet hij mij zien dat de multiriem die er nog op was allemaal barstjes had en stukjes ervan af waren. Op mijn vraag of mijn distributie riem stuk was zei hij Nee, want toen ik voor hem de startknop een keer moest indrukken zag hij dat de kleppen bewogen. De auto is door hem weg getakeld en is donderdag 23 juni gerepatrieerd naar de Bosch garage in Lelystad. Ik heb donderdag gebeld met de garage om te kijken wat er nu gaat gebeuren. De eigenaar van de garage waar ik de auto heb gekocht zei dat hij mij maandag terug zou bellen om mij te vertellen wat er met de auto aan de hand is en hoe we dit kunnen oplossen.( De garage waar ik mijn auto heb gekocht is de vertegenwoordiger van Bosch car service in Lelystad). Donderdag 30 juni was ik nog niet gebeld dus dacht ik laat mij maar gaan bellen. De eigenaar wist nog niks en zette mij in de wacht. Toen hij terug kwam aan de telefoon vertelde hij mij dat de multiriem was stukgegaan en dat deze in de distributieriem terecht kwam waardoor de distributieriem was gebroken en de motor stuk is gegaan. ik moest denken aan een bedrag van minimaal €1500,00. Op mijn vraag wat hun voor mij kunnen betekenen omdat ik de auto net drie maanden had zeiden ze dat ze in deze niks kunnen betekenen. Wat kan ik nu doen?

maandag 4 juli 2011