Laster en eerroof na plaatsen negatieve feedback

1 reactie

Ongeveer een jaar na aankoop van een draaibank welke ik amper heb gebruikt, geen werking meer. De motor heeft het begeven. Draaibank werd online besteld, maar ben ik zelf gaan afhalen gezien de zeer hoge transportkosten.
Na per email contact te hebben opgenomen met de verkoper krijg ik een mail terug met de kosten.
Wanneer ik vraag of dit geen garantie is krijg ik in totaal geen antwoord meer. Pas wanneer ik mail dat ik naar een advokaat stappen zal, plotseling wel antwoord.
Inmiddels vind ik op een forum iemand met identiek hetzelfde probleem. Ik post daar ook mijn ervaringen. En op een andere site vermeld ik dat deze persoon geen aanrader is omdat deze de garantie niet nakomt.

Verkoper komt hiervan op de hoogte en komt af met emails met de uitleg dat hij opzoekingswerk naar mijzelf heeft laten uitvoeren, laster en eerroof etc. Opzoekingswerk naar mijzelf...op het internet zal je helemaal niks vinden over mij. Dus vermoed ik dat hij een bevriend politieagent heeft die mijn naam eens opgezocht heeft. Wat volgens mij niet echt wettelijk is.
Verkoper wil vervolgens dat ik op 1 welbepaalde dag dat blijkbaar enkel voor hem past met de motor tot bij hem kom zodat hij deze kan laten nazien.

De motor had ik echter dezelfde dag reeds per post (aangetekend) naar hem verzonden gezien de grote afstand.

Inmiddels zelfs al een mail ontvangen van verkoper zijn advokaat, men ga dus de zaak voor de rechtbank halen wegens laster en eerroof en men wil schadevergoeding. De motor kan ik evenwel ophalen op het kantoor van de advokaat.

Absurd toch ?

donderdag 23 mei 2013