Lekkende klep/kapotte cilinder Renault Modus gevolg van vervangen distributieriem???

1 reactie

Ik heb een gebruikte auto Renault Modus bouwjaar 2005. Deze auto is in mei 2011 voor APK, beurt, nieuwe distributieriem en nieuwe banden naar een bedrijf in Hengelo gebracht. Er stond rond de 62.000 km op de teller, niet veel dus voor dit bouwjaar... Nadat ik er een week of twee met de auto gereden heb, merkte dat de auto "inhield", hij liep niet lekker. Omdat ik niet precies wist wat het was, ben ik er nog even mee doorgereden, tot afgelopen week, toen heeft mijn man ook de auto geprobeerd en hij is linea recta naar de plaatselijke dealer gereden en deze heeft geadviseerd om ermee terug te gaan naar de garage waar de nieuwe distributieriem is gemonteerd, want daar kon het wel eens aan liggen, omdat deze ook wel verkeerd gemonteerd kon zijn. Na een aantal dagen onderzoek, is volgens de garage wel wat gevonden, nl een uilaatklep(???) van de cilinder, deze zou niet goed sluiten waardoor er niet of onvoldoende compressie in de cilinder zit. Weet trouwens niet of ik het helemaal goed uitleg, ben maar een vrouw... Nu is mijn vraag of dit allemaal zomaar kan, bij zo'n jonge auto, ik wil weten of dit euvel kan zijn ontstaan bij het monteren van de distributieriem, of dat ik gewoon domme pech heb... Ik heb een klacht neergelegd bij Renault Nederland en die zegt hier niets mee te kunnen, omdat mijn auto nooit in onderhoud is geweest bij de Renaultdealer en dus kennen ze de historie van mijn auto niet en tevens is mijn auto ouder dan 5 jaar.. Wat kan ik nu het beste doen? De Renaultdealer geeft aan dat mijn motor uit elkaar moet en dat de kosten kunnen oplopen tot wel €2500-€3000..

vrijdag 15 juli 2011