Mogen er herhaaldelijk kosten in rekening worden gebracht en meerdere malen worden geprobeerd te incasseren bij een internetaankoop?

1 reactie

Via iTunes heb ik 29-11 een cd gekocht voor mijn Iphone. Dit kostte 9,99 euro . Ik moet dan betalen via het programma Click & Buy.
Vanwege een verhuizing gebruik ik mijn bankrekening, welke geregeistreerd stond bij Click & Buy nauwelijks meer.
De incasso mislukte dus en DIRECT werd er 15 euro in rekening gebracht, zonder dat ik de tijd kreeg of een herinnering ontving om mijn fout recht te zetten.

Ik heb geprobeerd contact op te nemen met Click & Buy. Na het invullen van het contactformulier ontving ik geen reactie. Telefonisch werd het bandje afgebroken, 5 keer bellen a 20 ct per minuut. Ondertussen heb ik ook aangegeven dat mijn bankrekening nummer veranderd is, maar ik heb dit nog niet bevestigd omdat dan het volledige bedrag van mijn rekening wordt geschreven.

Wat is er nu gebeurd? Vandaag kreeg ik de melding dat nogmaals is getracht het geld van mijn oude rekening te halen. Dit is natuurlijk weer mislukt en dit kost mij dan nog een keer 15 euro!!! Oftewel: 9,99 + 15 + 15. Dit is een duur cdtje geworden...

Mijn vraag is of Click & Buy binnen 3 weken zomaar 2 maal mag proberen een automatische incasso te doen van 1 bankrekening, en als deze incasso dan 2 keer mislukt het ook is toegestaan dat er dan in zo'n korte tijd 2 keer 15 euro administratiekosten in rekening worden gebracht?

En... als ik in mijn recht sta, wat kan ik dan doen bij een dergelijke moeilijk te bereiken instelling?

Dank alvast!

dinsdag 21 december 2010