Na vijf ruil producten, is de klacht nog steeds aanwezig, nu is het voor mij welletjes,hoe geld terug te vragen ?

7 reacties

Geachte Rijdende Rechter,

Ik heb in April 2010 een Garmin Zumo 660 (motor navigatie) gekocht via een Webwinkel.
Er waren echter problemen met het micro SD kaartje dat in dit toestel kan.
Met de regelmaat herkend het toestel dit kaartje niet, wat inhoud dat je het toestel
uit en weer in moet schakelen. Tweede probleem is dat ook regelmatig het gehele geluid weg valt. Dit wil zeggen de mp3 muziek waarnaar je kunt luisteren en de navigatie instructies.
Om het geluid terug te krijgen moet je het toestel weer uit en aanschakelen.
Derde probleem dat ik bij latere modellen ontdekte was dat de kaart info soms ook geheel of gedeeltelijk wegvalt. Je rijdt dan plots in een grijze of gedeeltelijk grijze kaart, en de wegen zijn dat soms minuten lang weg !
Dit zijn allemaal dingen die je niet wilt onder het motor rijden !
De eerste problemen waren dus het SD kaartje en het wegvallen v/h geluid.
Hiervoor heb ik de eerste keer de Zumo laten opsturen naar Garmin via de webwinkel.
En via deze weg een nieuw exemplaar ontvangen. Echte het tweede toestel had het zelfde euvel. Ik heb toen rechtstreeks contact op genomen met Garmin. Ik heb op hun verzoek verschillende SD kaartjes getest, resets uitgevoerd of nieuwere software op het toestel gezet en het wederom geprobeerd. Echter het probleem blijft.
Garmin heeft toen het toestel weer omgeruild. En het bovenstaande herhaalde zich.
Bij het derde toestel ontdekte ik ook het wegvallen v/d kaart.
Kortgaand de problemen blijven en ik heb ondertussen het vijfde toestel !

Moet nog wel even vermelden dat er in eerste instantie met Garmin Europa (Engeland) gecommuniceerd heb. Dit omdat er toen nog geen Garmin service punt in Nederland was.
Zo heb ik de eerste drie Zumo's via garmin Europa ontvangen, de vierde en vijfde
via Garmin Nederland. Waar ik automatisch naar doorverwezen ben nadat deze in Nederland werkzaam was.

Bij de derde omruiling heb ik al aangegeven als het product niet zou verbeteren ik
mijn geld terug wilde hebben. Dit geld ook voor de bij de Firma Waypoint aangekochte
kaarten lifetime update.

Nu na de vijfde ontvangen Zumo, en het nog steeds hebben van de drie genoemde problemen
heb ik aangegeven het welletjes te vinden en graag mijn geld terug te willen.

Garmin Nederland reageert hierop met de mededeling dat dit niet kan omdat de Zumo
niet bij hun is aangeschaft.

Als ik hier op reageer om dit samen met mij en de webwinkel te willen oplossen is de reactie:
Het is mogelijk iets te regelen met de webwinkel omdat deze de toestellen niet bij hun
(Garmin Nederland) inkopen, en ze dus ook geen contact hebben met de webwinkel.

Ze geen vervolgens aan dat het enige aan te bieden is nogmaals het toestel te bekijken
(opsturen) en dat ze me een goed werkende terug sturen.....

Maar na de vijfde geloof ik hier niet meer in en vind het welletjes.

Hoe kan ik Garmin zo ver krijgen dat ze de Zumo terug nemen en mij het geld terug geven ?

Graag U advies en hulp hierbij.

Met vriendelijke Groet,

Hr H van Laarhoven

vrijdag 26 oktober 2012